صفحه اصلی / آذربایجان / اردبیل: برگزاری دادگاه عباس لسانی در پانزدهمین روز اعتصاب غذا

اردبیل: برگزاری دادگاه عباس لسانی در پانزدهمین روز اعتصاب غذا

دادگاه مبارز سرشناس حرکت ملی آذربایجان آقای عباس لسانی در پانزدهمین روز اعتصاب غذای ایشان ودر محاصره دهها نیروی اطلاعاتی و انتظامی حکومت ایران در اردبیل برگزارشد.

امروز دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ دادگاه آقای عباس لسانی با ریاست قاضی خدادادی و حضور آقای فقیهی به عنوان وکیل در دادگاه انقلاب اردبیل برگزار شد.

آقای لسانی در پانزدهمین روز اعتصاب غذای خود به صورت دست بسته و با پا بند و در محاصره دهها پلیس نیروی انتظامی و مامورین لباس شخصی اطلاعات به دادگاه آورده شده و به مدت بیش از ۴ ساعت محاکمه شد.

وضعیت جسمی ایشان به دلیل اعتصاب غذاهای پی در پی واینبار در پانزدهمین روز اعتصاب غذایشان وخیم گزارش شده به طوری که تخمینا ۲۰ تا ۲۵ کیلو از وزن ایشان کم شده است.

در این جلسه آقای لسانی که در پانزدهمین روز اعتصاب غذای خود نیز بسر می‌برد،اتهامات مطرح شده در پرونده را بی‌اساس و سناریویی ادامه‌دار از تلاش برای رادیکال نشان‌دادن جنبش ملی- مدنی آذربایجان بر شمرد.

لسانی همچنین با یادآوری روز دستگیری در شعبه دوم انقلاب تبریز که در اصل اقدام پیشگیرانه نیروهای امنیتی از احتمال ملاقات وی با فعالان مدنی آذربایجان در تبریز بوده ادامه روند بازداشت در این پرونده را غیرقانونی اعلام و علی رغم درخواست خانواده ، وکیل و نماینده‌ی دادستان مبنی بر پایان دهی به اعتصاب، عنوان کرد که اعتصاب غذایش را همچنان ادامه خواهد داد.

عباس لسانی از پنج ماه پیش و از روز ۲۵ دی ماه سال گذشته در شعبه دوم انقلاب تبریز بازداشت و به قرنطینه زندان اردبیل منتقل شد. او از ۶ خرداد ماه جاری به جهت استنکاف مسئولین زندان اردبیل از تحویل خلاصه پرونده که توسط وکیلش تهیه و به دفترخانه زندان ارسال شده بود دست به اعتصاب غذا زده است.

عباس لسانی مبارز ملی آذربایجانی ساکن اردبیل بوده که در مدت بیش از دو دهه مبارزات مدنی و شفاف خود همواره بازداشت، شکنجه ، تبعید و متحمل حبس‌های طولانی مدت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *