صفحه اصلی / آذربایجان / اردبیل: تخریب تابلوهای میدان «باباخان اردبیلی» + فیلم

اردبیل: تخریب تابلوهای میدان «باباخان اردبیلی» + فیلم

افراد ناشناس تابلوهای میدان «باباخان اردبیلی» را تخریب کردند و نام «باباخان اردبیلی» را از روی تابلوهای این میدان پاک کردند.

این اقدام ترک‌ستیزانه، خشم شهروندان آذربایجانی را برانگیخته است و مخاطبان آنرا توهینی آشکار به مجاهدین و مشاهیر آذربایجان قلمداد کرده اند.

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی، باباخان از مشروطه‌خواهان بنام آذربایجان است که شانه به شانه ستارخان مقابل روسیه تزاری و دشمنان آذربایجان مجاهدت های زیادی از خود نشان داده است. میدان باباخان اردبیلی در شهرک کارشناسان ساحلی اردبیل واقع شده است.

شهروندان آذربایجانی با انتشار تصاویری از تابلوهای مخدوش شده این میدان خواستار تصحیح این تابلوها و نصب مجسمه «باباخان اردبیلی» در این میدان شدند.

در فروردین‌ماه ۹۸ نیز با فشار نهادهای امنیتی ایران، المان‌های رقص ملی آذربایجان که توسط شهرداری اردیبل در یکی از پارک های این شهر نصب شده و با استقبال خوب شهروندان آذربایجانی مواجه شده بود، دو روز پس از نصب برچیده شد.

مسئولان شهرداری اردبیل نیز چندماه پیش تحت فشار نیروهای امنیتی، اسامی ترکی راسته های بازار تاریخی اردبیل را تحریف کرده و آنها را به فارسی تغییر دادند.

مسئولان ایران، نمادها و آثار تاریخی ترک‌ها را تخریب کرده و به جای آن آثار و نمادهای فارس‌ها را در شهرهای آذربایجان تبلیغ می کند.

در زمستان ۹۸، کاربران آذربایجانی با انتشار تصاویری به نصب «مجسمه‌های هخامنشی» در میدان بسیج اردبیل اعتراض کرده و خواستار برچیده شدن این نمادهای شوونیستی شدند اما مسئولان کوچکترین توجهی به این اعتراضات نکردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *