صفحه اصلی / آذربایجان / ارسال تجهیزات نظامی روسی به ارمنستان اشغالگر از راه ایران

ارسال تجهیزات نظامی روسی به ارمنستان اشغالگر از راه ایران

تجهیزات نظامی روسیه به اشغالگران ارمنی، از طریق ایران به ارمنستان منتقل می شود.

طی روزهای گذشته تعداد زیادی کامیون نظامی و تجهیزات جنگی از طرف روسیه به ایران منتقل شده است و ایران این تجهیزات را از طریق مرز نوردوز (آذربایجان شرقی) به ارمنستان انتقال می دهد.

کاربران در آذربایجان جنوبی تصاویری از انتقال این تجهیزات روسی از طریق پایانه مرزی نوردوز را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند.

از تیرماه ۹۹ ارمنستان با تحریک روسها حملاتی را با هدف اشغال منطقه تووز آذربایجان آغاز کرد که با مقاومت ارتش آذربایجان این طرح با شکست مواجه شد. اما درگیری در این منطقه برای چندین روز ادامه یافت.

از همان آغاز درگیری ها، ترکیه حملات ارمنستان را محکوم کرد و اعلام کرد با تمام قوا در کنار آذربایجان خواهد بود. ترکیه در این راستا تجهیزاتی برای آذربایجان ارسال نمود و مانور نظامی مشترک با ارتش آذربایجان برگزار کرد.

همزمان با این تحولات، ایران نیز تحرکات ضدآذربایجانی و حمایتی خود از ارمنستان اشغالگر را شدت بخشید و تنها طی دو هفته، مقامات ایرانی سه بار با مقامات ارمنستان دیدار کردند.

در همین چهارچوب اوایل مردادماه ابتدا «عباس بدخشان ظهوری» سفیر ایران در ایروان با وزیر دفاع ارمنستان اشغالگر دیدار کرد. در این دیدار «سرهنگ مهدی هیئت وجدانی» وابسته نظامی سفارت ایران در ارمنستان نیز حضور داشت.

در دومین دیدار سفیر ایران در ایروان با «هاکوب آرشاکیان» وزیر صنعت و فناوری های نوین ارمنستان دیدار کرد.

روز چهارشنبه ۲۲ مرداد ماه ۹۹، هم «مجتبی ذوالنوری»، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران با «آرتاشس تومانیان»، سفیر ارمنستان در تهران دیدار کرد.

جمهوری اسلامی ایران خود را مدافع مسلمانان و شیعیان جهان می نامد اما این حکومت به همراه روسیه از بزرگترین حامیان ارمنستان اشغالگر بوده و تامین کننده برق و گاز ارمنستان می باشد.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *