صفحه اصلی / آذربایجان / استاندار تحمیلی و تورک ستیز، حوزه امنیتی انتظامی آذربایجان غربی را به یک کرد واگذار کرد

استاندار تحمیلی و تورک ستیز، حوزه امنیتی انتظامی آذربایجان غربی را به یک کرد واگذار کرد

محمدمهدی شهریاری، استاندار غیربومی آذربایجان(آزربایجان) غربی، یک کُرد به نام «لقمان خسروپور» را به عنوان معاون اداره کل امنیتی و انتظامی آذربایجان غربی منصوب کرد.

لقمان خسروپور در اردیبهشت ماه ۹۸ از طرف شهریاری به عنوان سرپرست فرمانداری بوکان (بی کندی) انتخاب شده بود. او ۱۸ ماه در این سمت باقی ماند و هم اکنون معاون فرماندار بی کندی می باشد.

پایگاه خبری «چیچست خبر»، به نقل از منابع موثق در استانداری آزربایجان غربی نوشت: «لقمان خسروپور معاون فرمانداری بوکان با حفظ سمت، بعنوان معاون اداره کل امنیتی وانتظامی آزربایجان غربی» منصوب شده است.

اخراج نیروهای ترک (تورک) بومی و کردیزه کردن استانداری آزربایجان غربی توسط حکومت ایران از سالهای گذشته آغاز شده و در دوره شهریاری شتاب گرفته است.

این استاندار بیگانه در مردادماه ۹۸ هم «اسکندر خنجری» از کردهای افراطی و هواداران گروههای تروریستی کردی را به سمت «مسئول روابط عمومی استانداری آزربایجان‌غربی» منصوب کرد.

شهریاری در تیرماه ۹۸ نیز «سیفعلی نوری» از نیروهای تورک بومی و مسئول اداره کل بازرسی استانداری آزربایجان‌غربی را برکنار و «محمدصادق امیر عشایری» اهل پیرانشهر(خانا) و از هواداران گروههای تروریستی کُردی را به جای وی منصوب کرده بود.

این استاندار بیگانه، پس از بستن رسانه های منتقد آزربایجان‌غربی و تهدید خبرنگاران دلسوز این استان، با تصفیه مدیران تورک از سمت‌های کلیدی استانداری، زمینه را برای تغییر نرم ترکیب جمعیتی و مدیریتی غرب آزربایجان به نفع گروه‌های تروریستی کُردی و پان ایرانیست‌ها فراهم می‌کند.

«محمد مهدی شهریاری» کردزبان و اهل شهر بجنورد می باشد. این فرد بیگانه و خائن به ملت آزربایجان، توسط تهران به غرب آزربایجان تحمیل شده است.

پیشتر در شهریورماه ۹۶ نیز با فشار گروههای مافیای کُردی و پان ایرانیست‌ها، دکتر «هوشنگ عطاپور»، مدیرکل فرهنگی-اجتماعی استانداری آزربایجان غربی و «مسعود حاج علیلو» فرماندار شهرستان سلماس دو مدیر نزدیک به هویت گرایان تورک از کار برکنار شدند.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *