صفحه اصلی / آذربایجان / استقبال هواداران ترکمن تیراختور در پایتخت آذربایجان + فیلم

استقبال هواداران ترکمن تیراختور در پایتخت آذربایجان + فیلم

ترکمن ها به پاس قدردانی از ملت آذربایجان در سیل تُرکمن صحرا، برای حمایت از تیم تراکتورسازی (تیراختور) مقابل پرسپولیس تهران، به تبریز آمدند.

ترکمن ها از دو هفته پیش در صفحات مجازی اعلام کرده بودند که به پاس قدردانی از حمایت های ترکان آذربایجان از سیل زدگان تُرکمن صحرا، در بازی تیراختور – پرسپولیس در تبریز حاضر خواهند شد و تیم محبوب جهان تُرک را تشویق خواهند کرد.

همچنین پیشتر در صفحات مجازی آمده بود که «سردار آزمون» بازیکن سرشناس تُرکمن برای قدردانی از ملت آذربایجان، قصد دارد با هزینه خود، هواداران تورکمن را به تبریز بفرستد. در نهایت امروز چهارشنبه تُرکمن با شعار «سن چاغیرسان گلرم من، سن یاشا آذربایجان» به آذربایجان آمدند.

حضور تُرکمن ها در آذربایجان جنوبی با استقبال گسترده ترکان آذربایجان جنوبی مواجه شده و شهروندان آذربایجانی به گرمی برادران تُرکمن‌شان در آغوش می کشند.

تُرکمن ها صبح امروز با لباس ملی شان در پارک شاه گؤلوی تبریز حاضر شدند و مورد استقبال شهروندان آذربایجانی قرار گرفتند. آنها حماسه بی نظیری از اتحاد تُرکان را به نمایش گذاشته اند و شعار «یاشاسین آذربایجان»، «یاشاسین تُرکمن صحرا» و «یاشاسین تیراختور» سر دادند.

در فروردین‌ماه ۹۸، در سکوت سلبریتی ها و بی توجهی مسئولان و تلویزیون ایران به سیل زدگان ترکمن، با فرا خوان فعالین ملی آذربایجان، ترکان آذربایجان جنوبی با شعار «تورکمن صحرا یالنیز دئییل» به یاری همزبانان ترکمن‌شان شتافتند.

پس از فراخوان فعالین ملی، ترکان آذربایجان بصورت خودجوش و بدون حمایت های دولتی، در شهرهای مختلف آذربایجان ایستگاههای جمع آوری کمک های مردمی به راه انداختند.

همچنین شمار زیادی از فعالین ملی آذربایجان از تبریز، زنجان، بیجار، اردبیل، اورمیه و… خود را به ترکمن صحرا رسانده و در بی کفایتی و بی توجهی مسئولان ایران، به یاری سیل زدگان ترکمن شتافتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *