صفحه اصلی / آذربایجان / اعتراض «حسن نایب هاشم» به تایید حکم ظالمانه عباس لسانی در دیوان عالی ایران + فیلم

اعتراض «حسن نایب هاشم» به تایید حکم ظالمانه عباس لسانی در دیوان عالی ایران + فیلم

«حسن نایب هاشم» پزشک و مدافع حقوق بشر با انتشار ویدیویی، اعتراض خود را به تایید حکم سنگین ۱۵ سال زندان و ۲سال تبعید به شهر یزد «عباس لسانی» توسط دیوان عالی ایران، اعلام و خواستار آزادی سریع این فعال سرشناس آذربایجانی گردید.

دکتر نایب هاشم در این ویدیو گفت: «عباس لسانی در تمام سالهای گذشته برای رسیدن به حقوق اتنیکی مردم آذربایجان صرفا فعالیت های مدنی داشته اند و در این رابطه زندان بوده و دست به اعتصاب غذاهای طولانی زده اند و در تمام این سالها نه تنها از خواسته هایشان کوتاه نیامده اند بلکه اعلام کرده اند برای رسیدن به مقاصدشان صرفا از راههای مسالمت آمیز اقدام خواهند کرد.»

آقای نایب هاشم در بخش دیگر سخنان افزود: «شایسته است با تلاش همگانی حکم عباس لسانی نقض شود و ایشان هرچه زودتر آزاد گردند.»

دیوان عالی ایران روز شنبه ۱۴ تیرماه حکم ظالمانه ۱۵ سال حبس عباس لسانی و دو سال تبعید وی را عینا تایید کرد. پیش‌تر دادگاه تجدیدنظر استان اردبیل به ریاست قاضی «ناصر عتباتی» در اقدامی غیرمتعارف، حکم عباس لسانی را از ۸ سال به ۱۵ سال افزایش داده بود.

تایید این حکم ظالمانه، خشم ملت آذربایجان را برانگیخته است. طی روزهای گذشته شهروندان آذربایجان جنوبی و شماری از فعالین حقوق بشری به این حکم ظالمانه اعتراض کرده اند.

آقای لسانی، در تاریخ ۲۵ دی‌ماه ۹۷ در پی حضور در شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز که پس از اعتراض وی به نحوه دادرسی و درخواست واخواهی مجدد وی در ارتباط با یک پرونده دیگر تشکیل‌شده بود، قبل خروج از دادگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اردبیل منتقل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *