صفحه اصلی / آذربایجان / اعتراض فعال ملی آذربایجان؛ «علیرضا فرشی» به برگزاری دادگاه مجازی ناعادلانه در زندان فشافویه – پیام صوتی

اعتراض فعال ملی آذربایجان؛ «علیرضا فرشی» به برگزاری دادگاه مجازی ناعادلانه در زندان فشافویه – پیام صوتی

صدای فعال ملی مدنی آزربایجان جنوبی؛ علیرضا فرشی از زندان فشافویه (زندان تهران بزرگ )؛ توضیحاتی درباره برگزاری دادگاه مجازی ناعادلانه و دفاعیات ایشان:

به گزارش جمعیت حقوق بشر آزربایجان؛ «ارک»، مقامات و ماموران زندان شب گذشته ساعت ۲۳، به فعال ملی مدنی آزربایجانی، مهندس علیرضا فرشی که در زندان تهران بزرگ، محبوس می باشد، از برگزاری یک دادگاه مجازی خبر دادند.

این دادگاه مجازی امروز صبح ساعت ۸ برگزار گردید. آقای فرشی تا لحظه برگزاری این دادگاه از شعبه برگزار کننده این دادگاه، موضوع جلسه و هویت شاکی اطلاعی نداشته و در مدت کوتاه، تنها متنی برای اعتراض به وضعیت محاکمه ناعادلانه تهیه نمود.

این جلسه مجازی ناعادلانه صبح روز ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ برگزار گردید. متن اعتراض نامه و آنچه در این جلسه گذشت توسط مهندس فرشی و با صدای خود ایشان منتشر شده است:

آقای فرشی بیش از ۱۶ سال است که فعالیتهای ملی و مدنی را آغاز نموده است؛ وی نویسنده نیز می باشد بارها سابقه بازداشت دارد و به دلیل فعالیت هایش از تدریس در دانشگاه منع شد.

مهندس فرشی به علت شرکت در مراسم «روز جهانی زبان مادری» در سال ۱۳۹۲ به دو سال حبس تعزیری محکوم شد و در زمان دستگیری بعلت عدم ارائه حکم، مامورین با مقاومت آقای فرشی مواجه شدند و با ضرب و شتم شدید او را بازداشت کردند.علیرضا فرشی ابتدا به زندان اوین و بعد از دو ماه به زندان فشافویه تهران منتقل شد. وضع زندان فشافویه فاجعه‌بار است و اصل تفکیک جرایم در این زندان رعایت نشده است.

فضا برای زندانیان کم و آب زندان در نیمی از شبانه‌روز قطع می شود. امکانات پزشکی و اقلام دارویی به شدت کم است. مهندس علیرضا فرشی با وجود ویروس کرونا به مرخصی نیامده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *