صفحه اصلی / آذربایجان / اعتصاب غذای یوسف کاری در زندان اردبیل

اعتصاب غذای یوسف کاری در زندان اردبیل

یوسف کاری زندانی سیاسی آزربایجانی محبوس در زندان اردبیل که از صبحیروز چهارشنبه ۲۵ دی ماه ۹۹ و در اعتراض به هتاکی‌های “سپهری” دادیار ناظر زندان به قرنطینه بند ۸ این زندان منتقل شده در جهت تاکید بر حقوقش به عنوان یک زندانی سیاسی دست به اعتصاب غذا زده است.

سپهری دیروز آقای کاری را در ارتباط با درخواست مرخصی درمانی به دفترش فراخوانده و ضمن توهین به فعالین سیاسی عنوان کرده حقوق این زندانیان را به رسمیت نمی‌شناسد.

یوسف کاری از اولین زندانیانی بود که در ۱۰ آذر ماه گذشته طی تماسی تلفنی با دوستان و آشنایانش از بروز علائم کرونا در زندان اردبیل خبر داد.

موضوعی که بشدت مورد پرداخت رسانه‌ها قرار گرفته و تکذیبیه مدیر کل زندانهای استان اردبیل را بهمراه آورد.

گسترش علائم کرونا در همه بندها، نبود امکانات درمانی زندان و اعطای مرخصی درمانی به برخی زندانیان باعث شد هئیتی از بهداشت و درمان این شهر با حضور در این زندان به ویزیت برخی زندانیان بپردازند.

دو روز بعد هئیتی از دادستان ، رئیس کل دادگستری و رئیس کل زندانها با حضور در زندان پیگیر شرایط عمومی زندانیان من جمله زندانیان سیاسی آذربایجانی شده و اعلام کردند تدبیری اندیشیده شده که به این زندانیان نیز مرخصی درمانی داده شود.

در این بین انتشار خبر بروز کرونا باعث جداسازی آقای کاری از بند هفت و انتقال به بند یک گردیده بود.

گفتنی است “کاظم عبادی” یکی از زندانیان مشکوک به کرونایی بوده که پس از آزادی در یکی از بیمارستانهای این شهر جان سپرده است.

موضوع مرخصی درمانی به زندانیان سیاسی آزربایجان همچنان مسئله لاینحل سیستم قضایی اردبیل بشمار می رود.

“سید عبدالله طباطبایی” داداستان این شهر دستور تودیع وثیقه را می‌دهد ولی به وقت اجرایی شدن و به بهانه عدم ابلاغ کتبی از نهادهای بالاتر از آزادی این زندانیان ممانعت بعمل می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *