صفحه اصلی / آذربایجان / امروز ششمین روز اعتصاب غذای عباس لسانی فعال ملی آذربایجان

امروز ششمین روز اعتصاب غذای عباس لسانی فعال ملی آذربایجان

عباس لسانی، مبارز حرکت ملی آذربایجان و زندانی محبوس در زندان اردبیل، امروز وارد ششمین روز اعتصاب غذای خود شد.

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی، آقای عباس لسانی روز دوشنبه هفته گذشته در اعتراض به ممانعت مسئولین زندان از دسترسی او به خلاصه پرونده که توسط وکیل او تهیه و به مقصد آقای لسانی، به زندان ارایه شده بود، اعتصاب غذای خود را آغاز کرد.

ممانعت از دسترسی به این خلاصه پرونده به دستور رییس حفاظت اطلاعات این زندان صورت گرفته است.

امروز شنبه ۱۱ خردادماه ۱۳۹۸، اعتصاب غذای عباس لسانی، زندانی محبوس در زندان اردبیل که در اعتراض به عدم دسترسی به خلاصه پرونده خود دست به این اقدام زده بود، وارد ششمین روز شد.

آقای لسانی این اعتصاب را در اعتراض به کارشکنی رئیس حفاظت اطلاعات زندان آغاز کرده است، به گفته نزدیکان آقای لسانی، وکیل ایشان خلاصه‌ای از پرونده وی را جهت مطالعه آقای لسانی پیش از برگزاری دادگاه تحویل دفترخانه زندان داده است. با این حال مسئولین زندان به دستور سورآذر، رییس حفاظت اطلاعات زندان اردبیل از تحویل اوراق خودداری کرده‌اند.

پس از گذشت شش روز از آغاز اعتصاب آقای لسانی کماکان مسئولین زندان سیاست بی توجهی نسبت به وضعیت این زندانی پیشه کرده اند.

لازم به یادآوری است، عباس لسانی، در تاریخ ۲۵ دی‌ماه ۹۷ در پی حضور در شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز که پس از اعتراض وی به نحوه دادرسی و درخواست واخواهی مجدد وی تشکیل شده بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اردبیل منتقل شد.

در تاریخ ۲۴ فروردین ماه سال جاری جلسه دادگاه تجدید نظر این شهروند اردبیلی بدون حضور وی در شعبه ۲۶ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی، به ریاست قاضی خوبیارپور برگزار و محکومیت این زندانی به ۱۰ ماه حبس تعزیری عینا به تائید این دادگاه رسید.


جلسه دادگاه در حالی بدون حضور آقای لسانی پیشتر برگزار شده بود که بر اساس ماده ۷۷ قانون آیین دادرسی مدنی، “در صورتی که خوانده در بازداشتگاه یا زندان باشد،‌ دادخواست و اوراق دعوا به وسیله اداره زندان به نامبرده ابلاغ خواهد شد”.

لازم به اشاره است که عباس لسانی مبارز سرشناس حرکت ملی آذربایجان، سوابق متعدد بازداشت و محکومیت به دلیل مبارزه در راه احقاق حقوق آذربایجان جنوبی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *