صفحه اصلی / آذربایجان / انتشارات کتابهای ترکی در تهران توقیف و مدیر مسئول آن راهی زندان شد

انتشارات کتابهای ترکی در تهران توقیف و مدیر مسئول آن راهی زندان شد

انتشارات «تکدرخت» ناشر کتابهای ترکی آذربایجانی در تهران توقیف و مدیر مسئولِ آن «احسان شکرخدایی» راهی زندان اوین شده است.

انتشارات «تکدرخت» ناشر کتابهای ترکی آذربایجانی و ناشر آثار «دکتر محمدحسین صدیق» زبانشناس، محقق، ترکی‌پژوه، مترجم قرآن کریم، مصحح شناخته‌شده‌ و تورکولوگ  آذربایجانی است.

مسئولان ایران، این انتشاراتی پرکار را توقیف کرده اند و مدیر مسئولِ آن «احسان شکرخدایی» نویسنده، مصحح و‌ پژوهشگر آثار عرفانی و‌ کلاسیک آذربایجان را به یک حبس تعزیری محکوم کرده اند. آقای شکرخدایی هم اکنون در زندان اوین در حال گذراندن محکومیت یکساله خود می‌باشد.

از آثاری که تاکنون توسط این انتشارات چاپ و منتشر شده می توان به عقاید حروفیه و اندیشه سیدعمالدین نسیمی، دیوان فارسی عمادالدین نسیمی، دیوان‌ ترکی عمادالدین نسیمی، دیوان عربی ملامحمد فضولی، دیوان فارسی حکیم فضولی، مقالات غیبیه‌ی حاج بکتاش ولی، گزیده دیوان ترکی امیر علیشیر نوایی، قصه ها و افسانه ها در ادبیات کودکان آذربایجان، چیچکلر اوخویور، بولبوللر یازیر و … اشاره کرد.

لازم به ذکر است مسئولان ایران در راستای مبارزه با زبان و هویت ترکی آذربایجان دیروز سه شنبه ۲۴ دیماه ۹۸، انتشارات «اندیشه نو» ناشر کتاب‌های ترکی در تهران را نیز پلمپ کردند.

«اندیشه نو» پرسابقه دارترین انتشارات کتابهای ترکی در تهران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *