صفحه اصلی / آذربایجان / انتقاد کارگردان فیلم ترکی «ناهید» از بی‌توجهی مسئولان ایران به سینمای آذربایجان‌

انتقاد کارگردان فیلم ترکی «ناهید» از بی‌توجهی مسئولان ایران به سینمای آذربایجان‌

صمد علیزاده که فیلم تورکی‌اش «ناهید» به بخش نهایی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر راه یافته، ضمن انتقاد از بی توجهی مسئولان ایران به سینما و تئاتر آزربایجان جنوبی گفت: «مقوله‌ی هنر برای مسئولین دغدغه نیست»

صمد علیزاده، متولد تبریز فارغ‌التحصیل رشته سینما از هنرستان هنرهای زیبای اقبال آذر و فعال در عرصه عکاسی مستند است. او از سال ۹۴ با حضور در نمایشگاه‌های عکس ملی و بین المللی جوایز متعددی از جشنواره‌های داخلی کسب کرده است.

این فیلمساز جوان آزربایجانی به آذرانجمن گفت: «این باعث خرسندی است که فیلم “ناهید” نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌کوتاه جشنواره‌ی فجر شده و فکر میکنم ناهید به نقطه‌ی اوج خود رسیده چون کنار فیلم‌های فیلمسازان مطرح سینمای ایران حضور دارد. باشد که اتفاق خوبتری برای ناهید رقم بخورد.»

کارگردان فیلم تورکی ناهید درباره بی توجهی مسئولان ایران به سینما و تئاتر تبریز گفت: «متاسفانه در زمان عادی هم سینما و تئاتر تبریز در وضعیت مطلوبی نبود و در شرایط کرونایی با مشکلات جدی مواجه است. هنر تبریز جنبه‌ی اقتصادی ندارد و بیشتر جنبه‌ی حمایتی از سوی خود اهالی هنر بوده و صرفا برای یکدیگر سبب دلگرمی هستند. مقوله‌ی هنر برای مسئولین دغدغه نیست. برای هنر و بخصوص از بعد اقتصادی باید از سوی مسئولین اقداماتی صورت بگیرد که متاسفانه تا کنون محقق نشده است.»

آقای علیزاده ضمن خوشبینی نسبت به آینده سینمای آزربایجان جنوبی گفت: «در سال‌های گذشته، سینمای مستقل آزربایجان چه در ایران و چه در جهان خوش درخشیده و این روند جدا از این اینکه قابل تقدیر است، رفته رفته راه را برای بقیه هموار خواهد ساخت.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *