صفحه اصلی / آذربایجان / انتقال «توحید امیرامینی» از بازداشت انفرادی به بند ۴ زندان ائوین

انتقال «توحید امیرامینی» از بازداشت انفرادی به بند ۴ زندان ائوین

«توحید امیرامینی» فعال ملی مدنی آذربایجانی دستگیر شده در روز جهانی زبان مادری، پس از ۷۵ روز بازداشت به بند ۴ زندان ائوین تهران منتقل شد.

«توحید امیرامینی» روز اول اسفند ۹۷، به هنگام پخش پوسترهای تبریک «روز جهانی زبان مادری» همراه با «کیانوش اصلانی» دیگر فعال مدنی آذربایجانی در تهران بازداشت شده بود.

این فعال ترک آذربایجانی امروز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۹۸، پس از ۷۵ روز بازداشت در سلول انفرادی ۲۰۹ زندان ائوین تهران، به بند ۴ این زندان منتقل گردید.

حدود یک ماه پیش آقای «کیانوش اصلانی» دیگر فعال آذربایجانی نیز به بند ۴ زندان ائوین منتقل شده بود.

در حال حاضر سه تن از فعالین ترک آذربایجانی به نام های «توحید امیرامینی»، «کیانوش اصلانی» و «کاظم صفا بخش» در بند ۴ زندان ائوین تهران زندانی هستند.

کاظم کوراوغلو (صفابخش) اهل خیاو و سر لیدر «تهران تیراختورچولاری» روز چهارشنبه ۳۰ آبانماه ۹۷، در آستانه دیدار تیم های تیراختور و پرسپولیس، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده است.

پیشتر یکی از نزدیکان «کاظم کوراغلو» به گوناز تی وی گفت: «کاظم را از حق ملاقات با خانواده و نزدیکانش محروم کرده اند و تنها هر چند هفته یکبار به او اجازه تماس تلفنی داده می شود.»

به گفته این منبع مطلع، مسئولان چندین بار وعده داده اند که کاظم را به قید ضمانت آزاد خواهند کرد اما این امر تا کنون تحقق نیافته است. اتهام این فعال مدنی هنوز مشخص نشده است.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *