صفحه اصلی / آذربایجان / انتقال «میرموسی ضیا گرگری» به اداره اطلاعات تبریز\احضار «ایوب شیری» به شعبه اجرای احکام دادسرای تبریز

انتقال «میرموسی ضیا گرگری» به اداره اطلاعات تبریز\احضار «ایوب شیری» به شعبه اجرای احکام دادسرای تبریز

«میرموسی ضیا گرگری» فعال ملی مدنی آذربایجان جنوبی دیروز پنجشنبه ۲۷ شهریورماه ۹۹ طی تماسی که با خانواده خود برقرار کرده، از انتقالش به اداره اطلاعات تبریز خبر داده است.

مامورین امنیتی ایران این فعال ملی آزربایجان را روز سه شنبه در منزلش واقع در شهر نقده (سولدوز) بازداشت کرده بودند.

ماموران همچنین خانه آقای ضیا گرگری را مورد تفتیش قرار داده، موبایل و وسایل شخصی او را نیز ضبط کرده و با خود برده اند.

در ادامه محل کار این فعال تورک آزربایجانی هم مورد تفتیش قرار گرفته و کامپیوتر ایشان نیز ضبط شده است. از دلایل بازداشت، عنوان اتهامی و محل نگهداری این فعال ملی، اطلاعی در دست نیست.

وضعیت سلامتی میرموسی ضیا گرگری به دلیل بیماری دیابت، وخیم بوده و او باید در زمان های مقرر انسولین استفاده نماید و خانواده وی نگران سلامت جسمانی وی می باشند.

همچنین «ایوب شیری» فعال ملی مدنی آذربایجان جنوبی  در صفحه اینستاگرام خود با انتشار ابلاغیه الکترونیکی صادره از شعبه ۴ اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تبریز، از احضار خود جهت اجرای حکم خبر داد.

در این ابلاغیه از ایشان خواسته شده که برای اجرای حکم در تاریخ ۱ مهر ۹۹ در شعبه مذکور حضور یابد. این احضار جهت اجرای بخشی از حکم ایشان مبنی «خرید و توزیع اقلام بهداشتی به ارزش صد میلیون ریال» می باشد و باقی حکم ایشان« یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق» تعلیقی است.

 این فعال ملی آزربایجان پس از اعتراضات آبان در مغازه شخصی اش در تبریز دستگیر شده بود و در ارتباط با این پرونده به «یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق تعلیقی و خرید و توزیع اقلام بهداشتی به ارزش صد میلیون ریال» محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد.

ایوب شیری  پس از اعتراضات آبان ماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و بعد از حدود سه ماه با پایان مراحل بازجویی به زندان تبریز منتقل شده بود. او نهایتا در تاریخ ۷ اسفندماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه، موقتا تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آقای شیری تاکید کرده که علیرغم عدم وجود مدرکی دال بر حضور وی در اعتراضات مربوط به گرانی بنزین، این حکم علیه وی صادر گردیده و استشهادنامه محلی که به امضای اهالی، کسبه و خانواده شهدا و جانبازان رسیده، گفته وی را تایید می کند.

لازم به ذکر است، در پرونده دیگری در شعبه ۱ داد‌گاه انقلاب تبریز به ریاست «قاضی حملبر»، آقای ایوب شیری به اتهام «عضویت در دستجات و جمعیت ضد امنیت ملی به مصداق عضویت در تشکیلات گاماج»، به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده که دادگاه تجدید نظر این پرونده در جریان است.

این اتهامات در حالی مطرح می شود که جبهه آزادی ملی آذربایجان جنوبی «گاماج»، صرفا در خارج از ایران فعالیت دارد و در ماده ۸ اساسنامه گاماج صراحتا قید گردیده «به دلایل امنیتی تشکیلاتمان هیچ عضوی و یا نماینده ای در آذربایجان و داخل مرزهای ایران نخواهد داشت.»

بنابراین، در این رابطه دادنامه صادره بر علیه این فعال ملی آزربایجان فاقد ادله اثباتی بوده و این رای تحت فشار نیروی امنیتی صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *