صفحه اصلی / آذربایجان / اورمیه: سرباز وظیفه آذربایجانی بدست گروههای تروریستی کردی به شهادت رسید

اورمیه: سرباز وظیفه آذربایجانی بدست گروههای تروریستی کردی به شهادت رسید

«میلاد ولی‌پور» سرباز وظیفه آذربایجانی بدست گروههای تروریستی کردی در نقطه صفر مرزی اورمیه به شهادت رسید.

این سرباز وظیفه تورک اهل اورمیه  بود و مراسم تشییع جنازه وی صبح امروز شنبه در اورمیه برگزار شد.

نزدیکان این سرباز آذربایجانی اعلام کرده اند میلاد به دست گروههای تروریستی کردی به شهادت رسیده است. دیروز کانال های تلگرامی محلی نیز نوشتند این سرباز اورمیه ای به دست «تروریست های وابسته به استکبار جهانی» به شهادت رسیده است. این اصطلاحی است که مقامات حکومت ایران برای گروههای تروریستی کردی به کار می برند.

اما در کمال بی شرمی امروز «سرهنگ علی‌پور» فرمانده مرزبانی اورمیه در گفتگو با ایرنا ادعا کرد این سرباز آذربایجانی «بر اثر واژگونی خودرو» به شهادت رسیده است.

صفحه اینستاگرام سرباز آذربایجانی قربانی تروریسم کردی

این چندمبن بار است که مقامات ایران شهید شدن سربازان آذربایجانی به دست گروههای تروریستی کردی را کتمان کرده و دلیل آنرا «واژگونی خودرو» اعلام می کنند. این دروغگویی و پنهانکاری پیشتر نیز خشم کاربران آذربایجانی را برانگیخته بود.

در حالیکه تاکنون صدها تن از شهروندان بی گناه غرب آذربایجان، قربانی تروریسم گروههای تروریستی کردی شده اند، اما مقامات و رسانه های ایران، تمایلی به معرفی این گروههای تروریستی ندارند.

ایران همواره از گروههای تروریستی کردی مانند پ.ک.ک و پژاک حمایت کرده تا از آنها به عنوان اهرم فشار بر علیه ترک های ترکیه و آذربایجان استفاده کند. حکومت ایران همچنین با ارائه بسته های تشویقی به کردها (مانند قاچاق آزادانه و کسب سودهای کلان و سپردن پست های کلیدی استان آذربایجان غربی به کردها) سعی دارد مواضع آنها را در غرب آذربایجان تقویت نماید.

در نتیجه این سیاست های حکومت ایران، غرب آذربایجان به جولانگاه گروههای تروریست های کردی بدل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *