صفحه اصلی / آذربایجان / «اولدوز قاسمی» به پرداخت جزای نقدی بدل از حبس محکوم شد

«اولدوز قاسمی» به پرداخت جزای نقدی بدل از حبس محکوم شد

«اولدوز قاسمی بالدرلو»، فعال ملی مدنی آذربایجانی در مرحله تجدید نظر به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس محکوم شد.

شعبه یک دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی، اولدوز قاسمی، فعال ترک آذربایجانی اهل اورمیه را به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس محکوم کرد. وی در آبان ماه سال ۹۷، توسط دادگاه بدوی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به نوشته هرانا، بر اساس دادنامه صادره توسط شعبه یک دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی به ریاست «حسین حقی» و «روح اله محبوبی»، خانم «اولدوز قاسمی» از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از طریق ایراد سخنرانی و شرکت در مراسم دوازدهمین سالگرد شهدای اعتراضات خونین خرداد ۸۵ سولدوز(نقده) به پرداخت ۵ میلیون تومان بدل از یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

خانم قاسمی در تاریخ ۴ خردادماه ۹۷، به همراه چند تن دیگر از فعالان آذربایجانی پس از اتمام مراسم مذکور توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ساعاتی بعد همه بازداشت شدگان به غیر از او و دو تن دیگر آزاد شده بودند.

این فعال آذربایجانی پس از چند روز بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات سولدوز (نقده) با قرار وثیقه آزاد شد.

اولدوز قاسمی سپس در تاریخ ۱۹ آبان ۱۳۹۷، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب این شهر به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

در تاریخ ۱۱ اسفندماه سال گذشته از طریق احضاریه‌ای از وی خواسته شده بود جهت رسیدگی به اعتراض او نسبت به حکم صادره در تاریخ ۲۱ اسفندماه در شعبه یک دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی حاضر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *