صفحه اصلی / آذربایجان / بازداشت فعال ملی آذربایجان «اکبر آزاد»

بازداشت فعال ملی آذربایجان «اکبر آزاد»

فعال ملی مدنی آزربایجان‌جنوبی (آذربایجان‌جنوبی)؛ اکبر آزاد پس از مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب بهارستان تهران، بازداشت گردید.

اکبر آزاد؛ نویسنده و فعال پیشکسوت آزربایجان‌جنوبی امروز ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ پس از مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب بهارستان توسط «ضابطین قضایی» بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل گردید.

بنا به گزارش نزدیکان این فعال سرشناس آزربایجانی، وی جهت تعویض وثیقه به شعبه ۲ اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب بهارستان مراجعه کرده بود.

به گفته نزدیکان آقای آزاد، مقامات قضایی با تقاضای ایشان جهت تعویض وثیقه مخالفت کرده بودند که وی سپس توسط ضابطین قضایی بازداشت میگردد.

تا این لحظه بدلیل عدم تماس تلفنی این فعال با خانواده و نزدیکان خویش، از مکان و دلیل بازداشت اطلاع دقیقی در دسترس نیست؛ اما احتمال می‌رود بازداشت ایشان مرتبط با حکم محکومیت ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال اقامت اجباری در دره شهر استان ایلام باشد.

لازم به ذکر است؛ آقای آزاد به دلیل مشکلات جسمی و بیماری های متعدد از جمله «سرطان پوست» نیازمند مراقبت های دائمی پزشکی است؛ لذا فعالین آزربایجانی و نزدیکان این نویسنده نگران سلامت جسمانی وی می باشند.

اکبر آزاد، علیرضا فرشی، بهنام شیخی و حمید منافی در سال ۱۳۹۵، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان بهارستان از بابت اتهام «مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور برهم زدن امنیت کشور» به ترتیب به ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به دره‌شهر از توابع استان ایلام، ۱۵ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به باغملک از توابع استان خوزستان، ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به مسجد سلیمان از توابع استان خوزستان و ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به ازنا از توابع استان لرستان محکوم شده بودند که در دادگاه تجدید نظر حکم هر چهار فعال ملی به ۲سال حبس و ۲سال تبعید تغییر یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *