صفحه اصلی / آذربایجان / با فراخوان فعالین ملی؛ سیل کمک های آذربایجان جنوبی به ترکمنستان جنوبی+ فیلم

با فراخوان فعالین ملی؛ سیل کمک های آذربایجان جنوبی به ترکمنستان جنوبی+ فیلم

در سکوت سلبریتی ها و بی توجهی مسئولان و تلویزیون ایران به سیل زدگان ترکمن صحرا، با فرا خوان فعالین ملی آذربایجان، ترکان آذربایجان جنوبی با شعار «تورکمن صحرا یالنیز دئییل» به یاری همزبانان ترکمن‌شان شتافتند.

پس از فراخوان فعالین ملی، ترکان آذربایجان بصورت خودجوش و بدون حمایت های دولتی، در شهرهای مختلف آذربایجان ایستگاههای جمع آوری کمک های مردمی به راه انداخته و حماسه بی نظیری از اتحاد تُرکان را به نمایش گذاشته اند.

چند روز پیش به همت فعالان ملی آذربایجان، نخستین مرکز جمع آوری کمک های مردمی به سیل زدگان ترکمن در اردبیل دایر شد و در حالیکه مسئولان ایران در حال خوشگذرانی و سفرهای خارجی بودند، اولین محموله امدادی را به سیل زدگان ترکمن رساندند.

سپس در اورمیه فعالین ملی آذربایجان چندین ایستگاه جمع آوری کمک های مردمی ایجاد کرده اند که این ایستگاهها با استقبال بی نظیر شهروندان مواجه گشته است. تکم چی های آذربایجان نیز دوشادوش مردم آذربایجان به یاری ترکمن ها آمده اند.

در تبریز نیز فعالین ملی آذربایجان در چندین نقطه شهر ایستگاه هایی بدین منظور تدارک دیده اند و در حال جمع آوری کمک های مردمی برای برادران ترکمن شان هستند.

در دیگر شهرهای آذربایجان جنوبی از جمله مراغه، زنجان، سولدوز، خوی، قوشچو، مرند، یامچی، ماکو، قوشاچای(میاندوآب)، شوط، ملکان(ملیک کندی)و… فعالین ملی آذربایجان با ایجاد ایستگاههایی به یاری همزبانان ترکمن شان شتافته اند.

نکته قابل ذکر اینکه مردم کوچکترین اعتمادی به مسئولان و ارگان های دولتی ایران ندارند و سعی می کنند کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به واسطه فعالین ملی آذربایجان به ترکمن ها ارسال کنند.

«علی پرمهر» خواننده محبوب آذربایجانی نیز با انتشار پستی در اینستاگرام اعلام کرد بخشی از درآمدهای حاصل از کنسرت هایش در ترکیه و آذربایجان شمالی را به برادران سیل زده ترکمن‌اش اهدا خواهد کرد.

 یامچی

سولدوز/نقده

مراغه

ملیک کندی(ملکان)

 خوی

ماکو

منبع: گوناز تی وی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *