صفحه اصلی / آذربایجان / برافراشتن پلاکارد «حق تعیین سرنوشت جرم نیست» در اورمیه

برافراشتن پلاکارد «حق تعیین سرنوشت جرم نیست» در اورمیه

 پس از تبریز این بار فعالین ملی آذربایجان در ورزشگاه تختی اورمیه پلاکاردی با مضمون «حق تعیین سرنوشت جرم نیست» برافراشتند.

روز سه شنبه ۱۰ اردیبشهت‌ماه ۹۸، در بازی تیم نود اورمیه برابر ملوان بندرانزلی در ورزشگاه تختی اورمیه، فعالین ملی آذربایجان با برافراشتن پلاکاردی با مضمون «حق تعیین سرنوشت جرم نیست»، بر حق تعیین سونرشت ملت آذربایجان جنوبی تاکید کردند.

بر روی این پلاکارد به زبان انگلیسی عبارت (self-determination is a raight, not a crime)  نوشته شده است.

حق تعیین سرنوشت و حق استقلال‌طلبی جزو ابتدایی ترین حقوق هر ملت است که ملت تُرک آذربایجان جنوبی نیز به دنبال این حق قانونی خود می باشد.

پیشتر در بهمن‌ماه ۹۷، در بازی تیم تیراختور آذربایجان برابر استقلال تهران در ورزشگاه سهند تبریز، نیز فعالین ملی آذربایجان پلاکارد مشابهی را به اهتزاز درآورده بودند.

در اسفندماه سال ۱۳۹۱ نیز در جریان بازی تیراختور آذربایجان مقابل الجزیره امارات در ورزشگاه سهند تبریز، فعالین ملی آذربایجان بنر بزرگی را به اهتزار درآوردند که بر روی آن جمله «آذربایجان جنوبی ایران نیست» نگاشته شده بود.

اهتزاز این بنر انعکاس گسترده ای در رسانه های کشورهای مختلف جهان داشت.

لازم به ذکر است که در اواخر سال ۲۰۱۸ هواداران تیم بارسلونا با باز کردن بنر «تعیین سرنوشت حق است نه یک جرم» خواستار حق تعیین سرنوشت مردم ایالت کاتالونیا و استقلال از اسپانیا شده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *