صفحه اصلی / آذربایجان / برخورد نژادپرستانه کارکنان پایانه باربری یزد با کامیونداران آذربایجانی+ فیلم

برخورد نژادپرستانه کارکنان پایانه باربری یزد با کامیونداران آذربایجانی+ فیلم

کارکنان پایانه باربری یزد ضمن حمله به کامیونداران تورک آزربایجانی در اقدامی نژادپرستانه اعلام کردند: «به رانندگان تبریزی بار نمی‌دهیم!»

کامیون‌داران آزربایجانی اهل تبریز بعد از دریافت نوبت، پس از ۳ روز انتظار در گرمای طاقت فرسای یزد، به دفتر پایانه باربری شهرد یزد مراجعه کرده اند اما مسئولان پایانه در اقدامی نژادپرستانه می گویند: «بیخود سه روز اینجا منتظر مانده اید، به رانندگان تبریزی بار نمی‌دهیم!»

پس از اعتراض رانندگان آزربایجانی، کارکنان پایانه یزد با حمله به رانندگان معترض، آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

رانندگان آزربایجانی از دستگاه قضایی و فرمانداری تبریز خواستار رسیدگی به این رفتار تبعیض آمیز و نژادپرستانه مسئولان یزد شدند. آنها خطاب به مسئولان تبریز گفتند: «نباید مسئولان دست روی دست هم بگذارند تا حقوق ما پایمال شود.»

نژادپرستی فارسی و تورک ستیزی در طول یکصد سال گذشته در ایران نهادینه شده و تورک ها در این کشور مکررا مورد تحقیر و توهین های نژاپرستانه فارس ها قرار می گیرند.

حکومت ایران نیز به شکل سیستماتیک، نژادپرستی را در جامعه پمپاژ می کند. در کتب درسی، رسانه ها و مطبوعات رسمی ایران نیز، تورک ها مورد تحقیر قرار می گیرند و تاریخ و هویت آنها تحریف می شود. در ورزشگاه های تهران نیز «مرگ بر تورک» به یکی از شعارهای اصلی هواداران فارس بدل شده است.

گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *