صفحه اصلی / آذربایجان / برگزاری آخرین جلسه دادرسی اتهامات «عباس لسانی»؛ لسانی از پوشیدن لباس فرم استنکاف و دفاعیاتش را بزبان تورکی تقدیم کرد

برگزاری آخرین جلسه دادرسی اتهامات «عباس لسانی»؛ لسانی از پوشیدن لباس فرم استنکاف و دفاعیاتش را بزبان تورکی تقدیم کرد

آخرین جلسه دادرسی اتهامات «عباس لسانی» فعال سرشناس حرکت ملی آذربایجان در اردبیل برگزار شد.

دیروز یکشنبه ۱۹ اسفند ۹۷، «عباس لسانی» فعال ملی مدنی تورک ساکن اردبیل، جهت اخذ آخرین دفاعیاتش از «زندان مرکزی اردبیل» به دادیاری عمومی و انقلاب اردبیل منتقل گردید.

این فعال آذربایجانی در پروسه انتقال حاضر به پوشیدن لباس فرم زندانی نشده و آن را مغایر با کرامت جایگاه متهم دانسته است.

مسئولین قضایی زندان نیز در واکنش به این مسئله با زدن دستبند و پابند او را به شعبه ویژه بازپرسی به ریاست «قاضی نونهال»، معاون دادستان عمومی و انقلاب اردبیل منتقل کرده‌اند.

آقای لسانی که بازداشت خود را غیرقانونی دانسته و همواره سئوالات بازجویان را بی‌جواب گذاشته است در جلسه دیروز نیز مانند روال پیشین به زبان ترکی آذربایجانی از خود دفاع کرده است.

طبق اظهارات آقای نونهال جلسه دیروز پایان مراحل دادرسی بوده و پرونده آقای لسانی با صدور کیفر خواست با اتهام های «ترغیب و تحریک مردم آذربایجان غربی برای مسلح شدن و تهدید علیه امنیت ملی»، «تشکیل گروه غیرقانونی» و «تبلیغ علیه نظام» به دادگاه ارسال خواهد شد.

عباس‌لسانی ۲۵ دیماه ۹۷، در حالی که در جریان واخواهی یک حکم غیابی در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز حضور پیدا کرده بود، جهت جلوگیری و ممانعت از ملاقات او با جمع کثیری از فعالینی که از سراسر آذربایجان به دیدارش آمده بودند توسط نیروهای قضایی-امنیتی ربوده شده و به بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل منتقل شد.

جامعه سیاسی مدنی آذربایجان از لحظه ربوده شدن این فعال سرشناس تورک، اقدامات اعتراضی زیادی در فضای حقیقی و مجازی به ثبت رسانده‌‌اند.

این اعتراضات امروز به صورت یک واکنش عمومی در آذربایجان و از طریق سردادن شعار آزادی‌ برای او در ورزشگاه‌ها دنبال شده و توجه اکثر رسانه‌ها را نیز معطوفِ خود کرده است.

عباس لسانی زندانی باسابقه آذربایجانی اکنون در بند ٨ زندان اردبیل در بازداشت موقت بسر می‌برد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *