صفحه اصلی / آذربایجان / برگزاری سالگرد شهدای قیام خرداد ۱۳۸۵ در سولدوز + تصویر

برگزاری سالگرد شهدای قیام خرداد ۱۳۸۵ در سولدوز + تصویر

علی رغم ممانعت نیروهای امنیتی حکومت ایران، مراسم سالگرد شهدای قیام خرداد ۱۳۸۵ سولدوز برگزار گردید.

فعالین ملی مدنی آذربایجان جنوبی در شهر سولدوز (نقده) روز شنبه به مورخه ۴ خرداد ۱۳۹۸ به مناسبت گرامیداشت شهدای وقایع خرداد ۸۵ بر سر مزار شهیدان آذربایجان حضور یافتند.

علی رغم ممانعت نیروهای امنیتی حکومت ایران و عدم اجازه به برخی فعالان و بازداشت  برخی از فعالین دیگر، جمعی از فعالین به اجرای مراسم پرداختند.

در این مراسم تعدادی از فعالین شعرهایی در وصف شهیدان و مطالبات ملت آذربایجان سرودند و «سیدموسی ضیا گرگری» از فعالین سرشناس سولدوز به ایراد سخنرانی پرداخت و در پایان با سرودن مارش ملی آذربایجان مراسم خاتمه یافت.

در پی تظاهرات آذربایجانی ها در خرداد ماه سال ۱۳۸۵، تظاهرات مردم سولدوز (نقده) واقع در جنوب آذربایجان غربی روز چهارم خرداد به علت شلیک مستقیم مأمورین به سوی تظاهر کنندگان به خونینترین این سلسله اعتراضها بدل شد.

در این تظاهرات‌ها بنا به برخی از منابع ده‌ها تن در شهرهای مختلف آذربایجان جنوبی کشته شدند ، که تلویزیون حکومت ایران به ناچار کشته شدن چهار نفر به نام‌های؛ «توحید آذریون (۲۵ ساله)، همت اسمزاده (۳۵ ساله متأهل)، حسین فتحی پور (۱۷ ساله دانش آموز)، عسگر قاسمی (۳۹ ساله متأهل)» را در سولدوز تأیید نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *