صفحه اصلی / آذربایجان / برگزاری مانور ارتش ایران در آذربایجان‌جنوبی از ترس گسترش اعتراضات عمومی

برگزاری مانور ارتش ایران در آذربایجان‌جنوبی از ترس گسترش اعتراضات عمومی

ارتش ایران از ترس گسترش تظاهرات مردمی و با هدف ارعاب مردم آذربایجان، در آذربایجان‌جنوبی مانور زمینی به راه انداخت.

این مانور که بنا به نوشته رسانه های ایران در «شمال غرب کشور» برگزار می شود «ذوالفقار ولایت ۹۸» نام دارد و توسط تیپ‌های ۴۰ و ۴۱، پهپاد، تیپ ۳۲۱ متحرک هجومی، یگان مهندسی نیروی زمینی ارتش و هلیکوپترهای نیروی زمینی ایران در حال انجام است.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش ایران ادعا کرد محصول این مانور «امنیت، آرامش و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران» می باشد.

امیر سرتیپ کیومرث شرفی گفت: «در مانور ذولفقار ولایت نیروی زمینی ارتش، یگان های عمل کننده در حوزه رزم زمینی در قالب تیپ های متحرک هجومی و واکنش سریع آنچه را که بر اساس دستورالعمل سلسله مراتب فرماندهی به آنها ابلاغ شده بود را به اجرا می گذارند.»

او با اشاره به برگزاری مانور تک شبانه گفت: «این مانور با حضور داورانی از ستاد کل نیروی های مسلح و ارتش مورد ارزیابی قرار می گیرد و در بهترین شرایط ممکن در حال انجام است.»

شرفی ادعا کرد: «در این مانور، یگان‌های نیروی زمینی ارتش مستقر در منطقه شمال غرب از نظر ارتقای آمادگی رزمی و توان دفاعی مورد ارزیابی کامل قرار می گیرند.»

این مانور در حالی صورت می گیرد که از آخرین مانور ارتش ایران در آذربایجان‌جنوبی تنها چند هفته می‌گذرد. ارتش ایران اواسط مهرماه در آستانه آغاز عملیات ضدتروریستی «باریش پیناری» ارتش ترکیه در شمال‌ سوریه، از برگزاری یک مانور «غیر‌مترقبه» در شمال‌غرب کشور خبر داده بود.

در آن زمان نیز ارتش به دلیل برگزاری این مانور «غیر‌مترقبه» اشاره نکرده بود.

همچنین با هدف ارعاب مردم آذربایجان و تحریف افکار عمومی، دیروز سه شنبه نیز حکومت شماری از عناصر خود را از شهرهای مختلف به تبریز کشانده و یک راهپیمایی فرمایشی حکومتی در تبریز به راه انداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *