صفحه اصلی / آذربایجان / بی خبری از سرنوشت هوادار ماکویی تراختور

بی خبری از سرنوشت هوادار ماکویی تراختور

در سکوت مسئولان ایران، آمار هواداران دستگیر شده تیراختور همچنان در حال افزایش است و این مسئله به نگرانی‌ها در خصوص سرنوشت صدها هواداران بازداشت شده آذربایجانی افزوده است.

در همین ارتباط امروز مشخص شد «عدنان عزیزی» یکی دیگر از هواداران تراختور در بازی روز جمعه تیراختور آذربایجان با پیکان تهران در حین خروج از ورزشگاه سهند تبریز توسط نیروهای امنیتی ایران دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

«عدنان عزیزی» از شهر ماکو برای تماشای بازی تیراختور عازم تبریز شده بود و با گذشت چهار روز از بازداشت وی، خبری از محل نگهداری او در دست نیست.

پیگیری‌های مکرر خانواده این فعال آذربایجانی، راه به جایی نبرده و مسئولان پاسخ قانع کننده ای به خانواده بازداشت شدگان نمی دهند.

مسئولان قضایی و امنیتی در حالی درباره شمار هواداران دستگیر شده تیراختور و وضعیت نگهداری آنان سکوت کرده اند که فعالان آذربایجان در خصوص دستگیری صدها هوادار تیراختور و سرنوشت مبهم این افراد هشدار می دهند.

هواداران آذربایجانی انتظار دارند مسئولان باشگاه تیراختور و نمایندگان آذربایجان به این موضوع ورود کرده و هواداران بازداشت شده را آزاد کنند.

هواداران تیراختور پس از پایان بازی تیراختور-پیکان، به «داوری ناعادلانه»، «مهندسی مسابقات» توسط فدراسیون فوتبال ایران به نفع تیم های تهرانی و اصفهانی و «تبعیضات سیستماتیک» اعمال شده بر علیه تیم تیراختور آذربایجان، اعتراض کردند که این اعتراض با سرکوب شدید ماموران یگان ویژه مواجه شدند و این موضوع به گسترش اعتراضات انجامید.

ماموران امنیتی ایران با هدف ارعاب و ایجاد فضای امنیتی در آذربایحان  جنوبی، شمار زیادی از طرفداران تیراختور را مورد ضرب و شتم و بازداشت قرار دادند و شمار زیادی از آنها را بازداشت کردند به دلیل ازدحام جمعیت و سرکوب شدید هواداران توسط نیروهای امنیتی، برآورد دقیقی از شمار دستگیرشدگان در دست نیست.

تاکنون تنها هویت چهار نفر از دستگیر شدگان تیراختور به نام های «سعید صراحی» اهل جلفا، «مهدی حبیب‌الهی» اهل قزوین، «علی دوست نیا» اهل سولدوز و «عدنان عزیزی» اهل ماکو محرز شده و از سرنوشت سایر دستگیر شدگان خبری در دست نیست.

ماموران امنیتی ایران در اسفندماه ۹۷، نیز پس از بازی تیراختور برابر سپاهان، ۲۹ نفر از فعالان آذربایجان جنوبی را دستگیر کردند که شمار زیادی از دستگیرشدگان توسط نیروهای امنیتی در بازداشتگاه صائب تبریز مورد شکنجه قرار گرفتند.

«احسان» یکی از این دستگیرشدگان بود که در روزهای گذشته با انتشار ویدیویی از بازداشت ۴۰ روزه خود در تبریز خبر داد و اعلام کرد که در این مدت توسط ماموران امنیتی و بازجویان بازداشتگاه به شکل وحشیانه ای شکنجه شده است. او هم اکنون از کشور خارج شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *