صفحه اصلی / آذربایجان / بی شرمی و دروغ حسن روحانی: دریاچه اورمیه را ما احیا کردیم! + فیلم

بی شرمی و دروغ حسن روحانی: دریاچه اورمیه را ما احیا کردیم! + فیلم

 حسن روحانی، رئیس جمهور ایران افزایش نسبی سطح تزار دریاچه اورمیه بر اثر بارش‌های شدید اخیر را به حساب دولت نوشت و ادعا کرد دولت وی دریاچه اورمیه را احیا کرده است!

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی، حسن روحانی در ادعایی مضحک، «افزایش نسبی سطح تزار دریاچه اورمیه» بر اثر سیلاب های اخیر را «احیا دریاچه اورمیه» نامید و آنرا «افتخار دولت های یازدهم و دوازدهم» خواند.

اظهارات کذب و بی اساس رئیس جمهور ایران در حالی مطرح می شود کارشناسان تاکید می کنند افزایش نسبی سطح آب دریاچه اورمیه به دلیل بارش های شدید اخیر بود و ربطی به عملکرد دولت نداشته و دریاچه اورمیه هنوز احیا نشده است.

روز سه شنبه نیز نماینده مردم اورمیه، با انتقاد از دروغ پراکنی دولت ایران در خصوص دریاچه اورمیه در تذکر به وزاری جهاد کشاوزی و نیرو گفت: «دریاچه اورمیه احیا نشده است لذا اطلاعات نادرست به مردم ندهید.»

هادی بهادری در صحن علنی مجلس گفت: «به علت بارندگی‌های اخیر سطح تراز دریاچه بالا آمده است اما ۳ متر برای احیای آن لازم است و باید برنامه‌های ستاد احیا با سرعت بیشتری انجام گیرد.»

اظهارات حسن روحانی در حالی مطرح می شود که پیشتر نمایندگان آذربایجان بارها اذعان کرده اند که دولت اراده ای برای احیای دریاچه اورمیه ندارد. پیشتر محمدحسین فرهنگی، نماینده تبریز در مجلس ایران اعلام کرد در ردیف بودجه سال ۹۷ اعتبار خاصی برای دریاچه اورمیه پیش‌بینی نشده است.

دولت ایران در حالی از اختصاص بودجه به دریاچه اورمیه خودداری کرد که در همین لایجه بودجه، دولت برای «فرهنگستان زبان فارسی» و «بنیاد سعدی» ۴٣میلیارد تومان بودجه اختصاص داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *