صفحه اصلی / آذربایجان / تأیید حکم ۱۰ ماه حبس تعزیری سهند معالی در دادگاه تجدید نظر

تأیید حکم ۱۰ ماه حبس تعزیری سهند معالی در دادگاه تجدید نظر

 حکم ۱۰ ماه حبس تعزیری «سهند معالی» فعال ملی آذربایجانی اهل سراب توسط دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.

شعبه ۳ دادگاه تجدید استان آذربایجان شرقی به ریاست قاضی «بهلول علیزاده» حکم ۱۰ ماه حبس تعزیری سهند معالی فعال ملی مدنی تورک که به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه گروه‌های مخالف نظام» در دادگاه انقلاب سراب صادر شده بود، را عینا تأیید کرد.

در دادنامه صادره که در تاریخ ۲۱ فروردین ۹٨، تنظیم شده آمده است:«با توجه باینکه موضوع مطروحه با مندرجات پرونده مطابقت دارد و تجدیدنظر خواه در کلیه مراحل رسیدگی صراحتا اقرار دارد و توجه باینکه تجدیدنظر خواه علیرغم دعوت بجلسه جهت اخذ توجیه و دفاع در مرحله تجدیدنظرخواهی حاضر نشده است النهایه اعتراض وارد نبوده و با رد آن مستندا به بند الف ماده ۴۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری دادنامه تجدیدنظرخواسته عینا تأیید می گردد.این رأی قطعی است.»

سهند معالی در تیرماه ۹۷ و در جریان تجمعات سالانه «قلعه‌ بابک» توسط نیروهای امنیتی سراب بازداشت شد.

اتهام این فعال مدنی آذربایجان «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق پخش اعلامیه» عنوان شد و با قرار وثیقه سیصدمیلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی بطور موقت آزاد شده است.

این فعال آذربایجانی دی ماه سال ۹۷، نیز به همراه سه فعال دیگر اهل سراب بنام‌های حیدرمزینی، محمد رنجبری و وحید نورمحمدی با اتهام مشابه فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق پخش اعلامیه دستگیر شده  که در این پرونده نیز باقرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی تا اتمام مراحل دادرسی بطور موقت آزاد شده است.

پیشتر سهند معالی در تیرماه ۹۲ نیز با اتهامی مشابه به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

همچنین در تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۳۹۱ نیز نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل این فعال مدنی اهل سراب اقدام به بازداشت و تفتیش منزل پدری ایشان کرده بودند.

مامورین قضایی-امنیتی، آن زمان وی را مجبور به بازکردن مغازه‌اش در بازار کردند و پس از تفتیش کامل مغازه، کامپیوتر و وسایل شخصی او را ضبط کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *