صفحه اصلی / آذربایجان / تبریز: بازداشت مهدی سعیدی سخا، توسط نیروهای امنیتی

تبریز: بازداشت مهدی سعیدی سخا، توسط نیروهای امنیتی

مهدی سعیدی سخا، شهروند ۶۴ ساله اهل تبریز، عصر روز چهارشنبه ۴ دی ماه توسط نیروهای امنیتی، توام با خشونت در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. ماموران پیش از بازداشت اقدام به تفتیش منزل کرده و برخی وسایل شخصی آقای سعیدی سخا را ضبط کرده و با خود بردند. آقای سعیدی از زندانیان سیاسی سابق است که در دهه شصت تحمل حبس کرده است.

به گزارش گاماج به نقل از خبرگزاری هرانا، ساعت ۸ شب چهارشنبه گذشته ۴ دی ماه ۱۳۹۸، مهدی سعیدی سخا، شهروند اهل تبریز، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تبریز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

آقای سعیدی سخا از بیماری‌هایی نظیر گواتر، فشار خون و کلسترول بالا رنج می‌برد. او پس از بازداشت طی تماس کوتاهی به خانواده خود گفته است شخصی برای گرفتن داروهایش به منزل آنها مراجعه می‌کند و داروها را به او تحویل دهند.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای سعیدی در خصوص بازداشت وی به هرانا گفت: “ماموران ابتدا به منزل آقای سعیدی مراجعه کرده و با اعلام اینکه از همسایه‌ها هستند خواستار باز کردن در می‌شوند. آقای سعیدی سخا در منزل نبودند و همسرشان تنها در خانه بودند، ایشان متوجه می‌شوند که از همسایه ها نیستند و اعلام می‌کنند در را باز نمی‌کنند؛ سپس آنها با اعلام اینکه حکم دارند تهدید به شکستن در می‌کنند. همسر ایشان به ناچار در را باز کرده و چند مامور لباس شخصی وارد خانه شدند و سراغ آقای سعیدی سخا را گرفتند. پس از آن اقدام به تفتیش خانه کردند و تعدادی از لوازم شخصی ایشان خانواده‌شان ازجمله یک دستگاه لپ تاپ را ضبط کرده و با خود بردند”.

این منبع مطلع در ادامه گفت: “بعد از مدتی همسر آقای سعیدی متوجه صدایی در پارکینگ شدند. به سمت درب پارکینگ رفتند و متوجه شدند یکی از ماموران لباس شخصی خودرو آقای مهدی سعیدی سخا را در حالی که شیشه‌های آن شکسته بودند، به داخل پارکینگ انتقال می‌دهند. نهایتا ماموران غیر از خبر بازداشت آقای سعیدی توضیح بیشتری به همسر ایشان که پیگیر وضعیت شده بودند ندادند و آنجا را ترک کردند.”.

علیرغم پیگیری‌های خانواده سعیدی سخا مسئولان امر پاسخی درباره چرایی بازداشت و محل نگهداری این شهروند نداده‌اند و تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه، نهاد بازداشت کننده و محل نگهداری او اطلاعی در دست نیست.

مهدی سعیدی سخا، متولد ۱۳۳۴ در شهر شهر تبریز است. وی که زندانی سیاسی سابق محسوب می شود از سال ۶۰ تا ۶۴ و از تیرماه ۶۶ تا اردیبهشت ۶۷ و دوباره سال ۹۰ به مدت ۶ ماه در زندانهای مختلف تحمل حبس کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *