صفحه اصلی / آذربایجان / تبریز: بازداشت و بی‌خبری از وضعیت فعالین ملی آذربایجان‌جنوبی ”محمد محمودی و شاهین برزگر”

تبریز: بازداشت و بی‌خبری از وضعیت فعالین ملی آذربایجان‌جنوبی ”محمد محمودی و شاهین برزگر”

محمد محمودی، فعال ملی مدنی آذربایجانی که بصورت شبانه توسط ماموران اطلاعات حکومت ایران در تبریز ربوده شده و خبری از وضعیت وی در دسترس نیست.

بنا به گزارشها، خانواده محمد محمودی اعلام داشته اند که علیرغم گذشت یک هفته از ربوده شدن این فعال، هنوز بیخبری از وضعیت وی ادامه دارد.

محمد محمودی از فعالین باسابقه حرکت ملی آذربایجان جنوبی است که در ۲۶ آبان ماه توسط مزدوران رژیم حکومت ایران بازداشت و دستگیر شده است.

این درحالی است که هیچ اطلاعی در خصوص وضعیت ایشان به نزدیکانش داده نمی شود.

محمد محمودی پیش تر در مورخه ۴ خرداد ماه ۱۳۹۷ ٬ در روز گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۳۸۵ مردم آذربایجان علیه کاریکاتور شنیع نژاد پرستانه در سولدوز بازداشت شده بود که فردای آن روز با قید وثیقه موقتا آزاد شد.

همچنین، شاهین برزگر از فعالین ملی مدنی آذربایجان توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت شده است.

این فعال ملی آذربایجان هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری‌اش در تبریز بازداشت شده است.

هنوز اطلاعات دقیقی از زمان بازداشت و محل نگهداری این فعال ملی در دسترس نیست.

«شاهین برزگر» پیشتر در حین خدمت سربازی به دلیل حضور در مراسم خاکسپاری مرحوم «حسن دمیرچی» و حمایت از فعالین در بند آذربایجانی، بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت.

این فعال مدنی به اتهامات آنچه «ایجاد جو بدبینی علیه نیروهای مسلح و تبلیغ علیه نظام» خوانده می شود، به سه ماه حبس تعزیری محکوم شد و در بهمن‌ماه ۹۷، جهت سپری کردن حکم محکومیت ۳ ماهه خود راهی زندان مرکزی تبریز شد.

به دلیل گستردگی دامنه اعتراضات، قطعی اینترنت و ناشناخته بودن بسیاری از معترضان، اطلاع دقیقی از شمار بازداشت شدگان آذربایجانی در رابطه با اعتراضات آبانماه دسترس نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *