صفحه اصلی / آذربایجان / تبریز: بازداشت موقت ۵ فعال ملی آذربایجان در آستانه تظاهرات بزرگ آذربایجان جنوبی

تبریز: بازداشت موقت ۵ فعال ملی آذربایجان در آستانه تظاهرات بزرگ آذربایجان جنوبی

در آستانه تظاهرات بزرگ ملت تورک که قرار است عصر فردا شنبه در شهرهای آذربایجان جنوبی برگزار شود، ۵ فعال ملی مدنی آذربایجان در تبریز توسط ماموران سپاه پاسداران ایران برای چندین ساعت بازداشت شدند.

بنا به اطلاع نزدیکان، «رحیم ساسانیان، یاشار پیری، سعدالله ساسانیان ، محسن عباسپور و محمد پورعلی»، ۵ فعال ملی مدنی آذربایجانی ساکن تبریز شب گذشته حوالی ساعت ۲۲:۰۰ در شهر خواجه واقع در ۲۰ کیلومتری شهر تبریز دستگیر و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه شهرستان تبریز و تفتیش و بررسی ماشین در ساعت ۷:۰۰ صبح امروز ۱ مرداد ۱۴۰۰ پس از ضبط گوشی های همراه شان آزاد شده اند.

نزدیکان این فعالین در صحفه های شخصی اینستاگرامی خبر داده اند که در هنگام دستگیری بعلت عدم ارائه حکم قضایی، درگیری بین این فعالین آذربایجانی و مامورین اطلاعاتی سپاه پاسداران ایران رخ داده است.

فعالین ملی آذربایجان پس از آزادی گفته اند به دلیل عدم تشکیل پرونده از دلایل بازداشت شان اطلاع نیافته اند اما احتمال می رود این بازداشت ها در ارتباط با احتمال آغاز اعتراضات در شهرهای آذربایجان به وضعیت اقتصادی و تبعیضات سیستماتیک حکومت نژادپرست ایران علیه ملت آذربایجان، همزمان با اعتراضات گسترده ملت عرب الاحواز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *