صفحه اصلی / آذربایجان / تبریز: یاشار پیری با استقبال فعالین آذربایجانی از بیمارستان مرخص شد

تبریز: یاشار پیری با استقبال فعالین آذربایجانی از بیمارستان مرخص شد

یاشار پیری فعال ملی مدنی آزربایجان (آذربایجان) جنوبی ساکن تبریز که در پی ضرب و شتم و شکنجه در بازداشتگاه سپاه در بیمارستان امام رضا بستری شده بود، بهبود یافته و امروز ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۹ با استقبال جمعی از فعالین مدنی تبریز از بیمارستان ترخیص شد.

یاشار پیری فعال ملی مدنی آزربایجان جنوبی ساکن تبریز که در پی ضرب و شتم و شکنجه در بازداشتگاه سپاه در بیمارستان امام رضا بستری شده بود، بهبود یافته و امروز ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۹ با استقبال جمعی از فعالین مدنی تبریز از بیمارستان ترخیص شد.

همچنین «سینا یوسفی»؛ وکیل مدافع یاشار پیری، علیه نیروهای امنیتی بازداشت کننده موکلش، به دلیل اعمال «آزار و شکنجه» شکایتی را به مراجع قضائی ارایه داده است.

پیشتر کاربران فضای مجازی در شبکه های مختلف از جمله توییتر، اینستاگرام با راه اندازی هشتگ #من_دیلیمله_یاشارام ، نگرانی خود را به آخرین وضعیت جسمانی یاشار پیری فعال ملی مدنی آزربایجان جنوبی که در اثر عوارض ناشی از شکنجه در بیمارستان امام رضا بستری شده، نشان داده بودند.

یاشار پیری بامداد ۳ اسفند ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم شدید دستگیر و به ناحیه مقاومت حوزه بسیج تبریز منتقل شده بود و ۶ اسفند با تودیع قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد گردیده بود.

این فعال آزربایجانی پس از آزادی بعلت عوارض ناشی از شکنجه در بیمارستان امام رضا بستری گردیده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *