صفحه اصلی / آذربایجان / تبعید فعال ملی سیامک میرزایی به شهر قائن بعد از آزادی

تبعید فعال ملی سیامک میرزایی به شهر قائن بعد از آزادی

«سیامک میرزایی» فعال ملی مدنی آذربایجان سه سال پس از آزادی از زندان اوین تهران، به شهر «قائن» در خراستان جنوبی تبعید شد.

امروز یکشنبه ۶ مردادماه ۹۸، سیامک میرزایی پس از آزادی از زندان اوین، جهت گذراندن یک سال تبعید اجباری به شهر قائن در استان خراسان جنوبی منتقل شد.

عکس فوق اولین تصویر سیامک میرزایی پس از ۳ سال حبس در زندان اوین تهران می باشد.

حکم ۳ سال حبس تعزیری «سیامک میرزایی» فعال سیاسی تورک محبوس در بند ٨ زندان اوین در تاریخ هفتم تیرماه ۹۸، به پایان رسید ولی مسئولان قضایی ایران در لحظه آزادی، وی را با اتهام جدید «تبلیغ علیه‌نظام» دادگاهی کردند.

عصر دیروز شنبه، شعبه ۶ دادسرای اوین در اقدامی غیرمعمول پس از تودیع وثیقه جهت آزادی موقت سیامک میرزایی، به بهانه «تعیین تکلیف نگردیدن حکم یکسال تبعید موجود در پرونده» از آزادی وی ممانعت کرد.

شعبه مذکور دیروز در موعد مقرر برای آزادی سیامک اعلام کرده بود که به «شعبه یک دادگاه انقلاب بهارستان نامه‌ای ارسال و از آنها خواسته تا ظرف ٤٨ ساعت نسبت به تعیین تکلیف حکم تبعید به طبس وی تصمیم‌گیری نماید.»

در روزهای گذشته نیز در چندین نوبت با تغییر نوع و میزان وثیقه از آزادی موقت سیامک جلوگیری بعمل آمده است.

وثیقه نهایی برای آزادی موقت این فعال آذربایجانی ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده که روز چهارشنبه هفته گذشته تودیع شد ولی دادسرا به بهانه‌ «اتمام وقت اداری و وجود مشکلات اداری موجود در پرونده» آزادی این فعال آذربایجانی را به دیروز موکول کرده بود.

سیامک میرزایی ۳۹ ساله متولد مغان، دانشجوی محروم از مقطع کارشناسی ارشد سال ۸۹ و از فعالان با سابقه آذربایجانی است که پیشتر در سالهای ۹۰ و ۹۱ نیز به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *