صفحه اصلی / آذربایجان / تبلیغ «تخت‌جمشید» در اماکن توریستی آذربایجان +فیلم

تبلیغ «تخت‌جمشید» در اماکن توریستی آذربایجان +فیلم

با وجود اعتراضات گسترده مردمی در آذربایجان، دولت ایران همچنان به تبلیغ سمبل‌های نژادپرستی فارسی بر روی بلیط های اماکن توریستی آذربایجان ادامه می دهد.

در این باره، یکی از فعالان مدنی آذربایجان با انتشار ویدیویی، به تبلیغ آثار تاریخی مناطق فارس نشین در اماکن تاریخی توریستی آذربایجان اعتراض کرد.

این فعال مدنی در مقابل «موزه آذربایجان» تبریز توضیح می دهد که بر روی بلیط این مکان که بزرگترین موزه آذربایجان جنوبی محسوب می شود، عکس «تخت جمشید» شیراز چاپ شده است.

او می پرسد چرا اجازه نمی دهند عکس آثار آذربایجان بر روی بلیط های توزیع شده در اماکن تاریخی آذربایجان چاپ شود؟

این فعال ترک آذربایجانی در پایان ضمن ابراز تاسف از این اقدام تُرک ستیزانه تاکید می کند که «دولت ایران ترک ها را به چشم ناتنی نگاه می کند.»

سازمان میراث فرهنگی ایران سالهاست بصورت سیستماتیک آثار مناطق فارس نشین و سمبل‌های نژادپرستی فارسی را در آذربایجان تبلیغ می کند و علیرغم اعتراضات صورت گرفته، این روند همچنان ادامه دارد.

کاربران آذربایجانی در تابستان سال ۹۶، با انتشار تصویری از بلیط ورودی مجموعه جهانی «شیخ صفی» اردبیل که بر روی آن «تخت جمشید» استان فارس تبلیغ می شود، نوشتند «این دقیقا خود مستعمرگی است.»

در فروردین‌ماه ۹۶، نیز انتشار تصویر چاپ شده «تخت جمشید» بر روی بلیط ورودی «گؤی مچید» تبریز، در فضای مجازی اعتراض شهروندان آذربایجانی را برانگیخت.

در اردیبهشت‌ماه ۹۶، هم انتشار تصویر چاپ شده «تخت جمشید» بر روی بلیط ورودی محوطه جهانی سوغورلو(تخت سلیمان) در تیکان تپه اعتراضات زیادی را به همراه داشت.

چندی پیش نیز کاربران آذربایجانی به نصب «مجسمه های هخامنشی» در میدان بسیج اردبیل اعتراض کرده و خواستار برچیده شدن این نمادهای شوونیستی شدند.

کاربران آذربایجانی معتقدند دولت ایران نمادها و آثار تاریخی ترکان را تخریب کرده و به جای آن آثار و نمادهای فارس ها را در شهرهای آذربایجان تبلیغ می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *