صفحه اصلی / آذربایجان / تداوم دشمنی ایران علیه ملت تورک آذربایجان در کتاب‌های درسی کودکان

تداوم دشمنی ایران علیه ملت تورک آذربایجان در کتاب‌های درسی کودکان

«وزارت آموزش و پرورش» حکومت ایران در اقدامی نژادپرستانه، ضد حقوق بشری و دروغین تصویری بسیار توهین آمیز و سر تا پا مغرضانه علیه استان آزربایجان (آذربایجان) غربی منتشر کرد.

خصومت حکومت پان‌فارسیسمی ایران و وزارتخانه آموزش و پرورش این کشور جعلی، علیه تورکهای آزربایجان جنوبی ادامه دارد.

اینبار نیز در تدوام عناد و به رسمیت نشناختن تورکهای آزربایجان جنوبی، حکومت نژادپرست ایران سعی کرده با نقاشی کردن لباس کردی، جمعیت غرب آزربایجان جنوبی؛ استان آزربایجان غربی را کرد جلوه دهد.

تصویر فوق، از کتاب دوره ابتدایی گرفته شده است، یک کودک در حالی که لباس سنتی و ملی آزربایجان شرقی را به تن دارد دست به دست با یک کودکی است که لباس کردی پوشیده اما محل اقامت او نه استان کردستان به استان آزربایجان غربی است!

آنچه که از تفکرات شوونیستی پیداست؛ حکومت ایران سعی دارد، استان آزربایجان غربی را کرد جلوه داده و این تفکرات غلط را در مغز کودکان نیز ترویج دهد.

این تصویر علارغم اینکه ذهن کودکان را درگیر می کند، توهین و گستاخی بزرگ علیه ملت تورک آزربایجان جنوبی و کودکان مان به شمار می آید.

حکومت ایران با حمایت های آشکار از کردها و گروهک های تروریستی کرد در غرب آزربایجان سعی دارد، مواضع آنها را بخصوص در شهر اورمو تقویت کند و سپس از آنها به عنوان ابزاری علیه تورک های آزربایجان جنوبی استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *