صفحه اصلی / آذربایجان / تشکیل جلسه دادگاه سه تن از فعالین ملی آذربایجان در سولدوز

تشکیل جلسه دادگاه سه تن از فعالین ملی آذربایجان در سولدوز

دادگاه سه تن از فعالین ملی مدنی آذربایجان به نام های اولدوز قاسمی، امیر ستاری و جواد احمدی یئکانلی در شهر نقده(سولدوز) در غرب آذربایجان برگزار شد.

این جلسه دادگاه دیروز یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸، به ریاست «قاضی کیومرثی» در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو شهر نقده(سولدوز) شد.

در جلسه دادگاه اتهام این فعالین «تبلیغ علیه نظام از طریق شرکت در مراسم، دعوت از دیگران برای شرکت در مراسم و استفاده از شال به عنوان نماد»عنوان شده است.

خانم «اولدوز قاسمی» در دادگاه گفت: «پرونده را در راستای پرونده سازی های نیروهای امنیتی می دانم و در مراحل دادیاری در رد این اتهامات دلایل خود را بازگو نمودم و سخن تازه ای برای ارائه در دادگاه ندارم.»

آقای «امیر ستاری» نیز با «دستبند و پابند» از زندان مرکزی تبریز جهت ارائه دفاعیات به دادگاه منتقل شده است، این فعال مدنی به دلیل «مغایر بودن با کرامت انسانی» از پوشیدن لباس فرم زندان در هنگام انتقال به دادگاه خودداری کرده است.

دیگر متهم پرونده آقای «جواد احمدی یئکانلی» نیز ضمن ارائه دفاعیات خویش به زبان «تورکی آذربایجانی» خواستار تعقیب قانونی اشخاصی که در هنگام بازداشت این فعالین را مورد ضرب و شتم قرار داده اند شد.

او در دادگاه گفت: «چگونه می توان انتظار عدالت داشت در صورتی که شکنجه گران آزادانه و بدور از ترس اجرای قانون زندگی می کنند و ما به علت حضور در سر مزار تحت پیگرد قرار داریم.»

لازم به ذکر است که پیشتر این پرونده بعد از دو ماه از تشکیل، توسط بازپرس پرونده مختومه اعلام شده بود اما چند ماه پیش و با فشار دستگاهای امنیتی مجددا از طرف دادستان سولدوز به جریان افتاده و فعالین دستگیر شده احضار شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *