صفحه اصلی / آذربایجان / تلاش موذیانه مجری کرد برای انکار حضور ترک ها در استان سنندج + فیلم

تلاش موذیانه مجری کرد برای انکار حضور ترک ها در استان سنندج + فیلم

مجری کرد شبکه استانی سنندج(کردستان) در اقدامی مغرضانه و جهت دار برای انکار حضور ترکان در استان سنندج تلاش کرد خواننده نوجوان و با استعداد ترک اهل قروه را کرد معرفی کند.

«مجید معظمی» نوجوان با استعداد ترک اهل شهر ترک نشین قروه است. این نوجوان ترک یکی از برترین نفرات مسابقه استعداد یابی «عصر جدید» تلویزیون ایران است.

او ترک است و کردی بلد نیست اما مجری شبکه استان سنندج در برنامه زنده به اصرار می خواهد او را کرد معرفی کند و تلاش دارد او را به خواندن آهنگ کردی وا دارد و می گوید من حتماً باید به شما کردی یاد بدهم!

در نهایت علیرغم اصرارهای مکارانه مجری کرد، مجید اعلام می کند کردی نمی داند و نمی تواند آهنگ کردی بخواند و نهایت نیز یک قطعه ترکی را اجرا می کند.

تلاش موذیانه این مجری برای انکار حضور ترک‌ ها در استان سنندج اعتراض کاربران تورک آذربایجانی را در پی داشته است.

شهرستان قروه جزو اراضی تاریخی آذربایجان می باشد. این شهر تورک نشین با توطئه حکومت پهلوی در سال ۱۳۳۷ از استان همدان آذربایجان جدا شد و به استان تازه تاسیس سنندج الحاق گردید. جمهوری اسلامی نیز تلاش گسترده ای را برای کُردیزه کردن این مناطق انجام داده است.

با اینکه بخشی از جمعیت استان کردستان از جمله شهرستان های بیجار و قروه را تورک ها تشکیل می دهند اما تورک ها در شبکه استانی سنندج هیچ سهمی ندارند. این در حالیست که به دستور حکومت ایران هم در مهاباد و هم در مرکز استان آذربایجان غربی، برنامه کردی پخش می‌شود.

آذربایجان غربی تنها استان کشور است که در آن دو مرکز صداوسیمای مستقل وجود دارد. که یکی از آنها در اورمیه مرکز استان قرار دارد و دیگری در مهاباد قرار دارد و به زبان کردی برنامه پخش می کند.

اما با وجود حضور گسترده ترکها در استان‌های کردستان، کرمانشاه، قزوین، همدان، کرج، تهران، شیراز و خراسان هیچ برنامه ترکی در شبکه‌های استانی این مراکز پخش نمی‌شود.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *