صفحه اصلی / آذربایجان / تلویزیون برون مرزی «سحرتی وی» ایران آذربایجان غربی را «کردستان» نامید

تلویزیون برون مرزی «سحرتی وی» ایران آذربایجان غربی را «کردستان» نامید

شبکه تلویزیونی برون مرزی صداوسیمای ایران «سحر تی وی» حادثه تروریستی سردشت واقع در آذربایجان غربی را با نام «استان اورمیه» و «کردستان ایران» پوشش دارد.

به گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی، فرماندار سردشت «ساری داش» امروز جمعه (۹ خرداد) اعلام کرد سه مرزبان ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۲۰ کیلومتری شهرستان سردشت در درگیری با گروه های تروریستی کشته شدند.

وبسایت شبکه ضدآذربایجانی سحر تی وی در این باره نوشت: در منطقه مرزی سردشتِ اورمیه ۳ مرزبانمان شهید شدند.

این شبکه تلویزیونی برون مرزی صداوسیمای همچنین با کردستان نامیدن شهرهای استان آذربایجان غربی آورده است: در منطقه مرزی سردشت از توابع استان کردستانِ جمهوری اسلامی ایران، درگیری مسلحانه بین اعضای گروه های مسلح و مرزبانان گزارش شد.

از دیگر اقدامات این شبکه ضدآذربایجانی نوشتن اورمیه با تلفظ املائی «ارمیه» است.

مقامات و رسانه های رسمی ایران همواره از نام بردن گروههای تروریستی کردی امتناع و آنها را «اشرار مسلح» معرفی می کنند. سحر تی وی نیز طبق این رویه از عبارت «گروه های مسلح» استفاده کرده است.

شماری از خبرگزاری های رسمی ایران نیز در جریان پوشش خبر فوق، در اقدامی مشابه سردشت آذربایجان را «کردستان» معرفی کرده اند.

شبکه سحر، نخستین شبکه تلویزیونی برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که در سال ۱۳۷۶ با هدف دورغ پراکنی و ترویج انقلاب اسلامی در جمهوری آذربایجان، ایجاد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *