صفحه اصلی / آذربایجان / توزیع لوازم‌التحریر بین دانش‌آموازان مناطق محروم توسط فعالین مدنی آذربایجان + عکس

توزیع لوازم‌التحریر بین دانش‌آموازان مناطق محروم توسط فعالین مدنی آذربایجان + عکس

همزمان با بازگشایی مدارس، فعالین ملی مدنی آذربایجان در اقدامی قابل تقدیر میان دانش‌آموزان تعدادی از روستاهای مناطق محروم شهرستان گرمی استان اردبیل لوازم‌التحریر توزیع کردند.

شهرستان گرمی به لحاظ شاخص‌های اقتصادی، در وضعیت اسفناکی قرار دارد و این شهر همانند بسیاری دیگر از شهرهای آذربایجان جنوبی، جزو مهاجرفرست‌ترین شهرهای ایران است.

جمعیت این شهرستان در سال ۱۳۹۰ به حدود ۸۹۰۰۰ نفر رسید. این شهرستان در ۱۵ سال اخیر با کاهش جمعیت در حدود سالیانه ۱٪ مواجه بوده ‌است. عدم سرمایه گذاری دولت و نبود زمینه اشتغال عمده‌ترین دلایل مهاجرت از این شهرستان می باشد.

در سال ۹۷ فریبرز دهقان مدیرکل آمار و اطلاعات استان اردبیل از رشد منفی جمعیت استان اردبیل به دلیل «مهاجرت» خبر داد و گفت: «۴۴درصد مهاجرت از استان اردبیل  «به مقصد تهران»  اتفاق افتاده است.

در ١۵ آبان ماه ٩٦، هم «بشیر خالقی» نماینده خلخال با اشاره به وضعیت وخیم مهاجرت از استان اردبیل گفت: «وضعیت مهاجرت در جنوب استان اردبیل به حدی نگران کننده است که به نظر می رسد تا ١٠سال آینده باید کلید شهرستان های خلخال و کوثر را به استاندار اردبیل تحویل دهیم.»

لازم به ذکر است فقر، بیکاری و محرومیت شدید در آذربایجان جنوبی همه ساله موجب ترک تحصیل هزاران دانش آموز آذربایجانی می شود. در سال ۹۶، «محمد کیانی» معاون فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل گفت: «نبود مدارس در روستاها و مناطق محروم استان اردبیل یکی از عوامل مهم در ترک تحصیل دانش‌آموزان با استعداد است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *