صفحه اصلی / آذربایجان / تکاب: شهروندان آذربایجانی خواستار محاکمه عاملان نصب نماد گروه تروریستی شدند+ تصویر

تکاب: شهروندان آذربایجانی خواستار محاکمه عاملان نصب نماد گروه تروریستی شدند+ تصویر

جمع کثیری از شهروندان شهرهای تیکان‌تپه، قوشاچای و سایین قالا آذربایجان با نگاشتن نامه ای به مسئولان ذیربط، خواستار محاکمه «آمران و عاملان» نصب نماد گروه تروریستی پژاک در محله شریف‌آباد تیکان‌تپه (تکاب) شدند.

شهروندان با نگاشتن نامه‌ای خطاب به «جهانبخش محبی‌نیا» و «همایون هاشمی» نمایندگان حوزه انتخابیه تکاب، میاندوآب و شاهیندژ ضمن محکوم کردن این خیانت آشکار، خواستار برچیدن کامل این نماد تروریستی و محاکمه عاملان این اقدام گستاخانه شدند. صدها تن از شهروندان، بازاریان و فرهنگیان سه شهر مذکور، این نامه اعتراضی را امضا کرده اند.

در این نامه ناکید شده که نصب نماد این گروهک‌های تروریستی که دست اعضای آن به خون صدها تن از جوانان این مرز و بوم آغشته شده، «سبب جریحه‌دار شدن احساسات مردم» منطقه شده و امضا کنندگان برای جلوگیری از «تکرار چنین خیانت هایی» خواستار برچیده کامل این نماد تفرقه و «محاکمه آمران و عاملان این خیانت آشکار» شده اند.

لازم به ذکر است روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه ۹۸، المان موسوم به «دف» که در داخل آن «خورشید» نماد گروه تروریستی پژاک و حزب دمکرات به شکل ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، در محله شریف آباد تکاب نصب شد.

نصب این المان که با پیگیری «حسین میکائیلی» عضو کردزبان شورای شهر تکاب و به سفارش «ناصح محمدخانی» شهردار غیربومی این شهر، با هزینه ۳۷۰ میلیون تومانی در دیواندره ساخته و در محله شریف آباد تکاب نصب شده، خشم مردم تکاب را برانگیخته و در روزهای گذشته به اصلی ترین بحث شهر بدل شده است.

اگرچه نماد تروریستی تعبیه شده روز یکشنبه ۲۱ مهرماه پس از گسترش اعتراضات از داخل این المان برچیده شده اما مردم تورک منطقه خواستار برچیدن کامل این «دف تفرقه» شده اند و نماد دراویش کُرد از این شهر تاریخی آذربایجان شده اند.

مردم منطقه معتقدند «حسن میکائیلی» عضو شورا بانی اصلی این خیانت آشکار و مجری اصلی برنامه های گروههای افراطی کُردی در شهرداری تکاب می باشند و باید از شورای این شهر اخراج گردد.

حسین میکائیلی در آبانماه ۹۷، از طرف شعبه ۴ بازرسی دادسرای عمومی و انقلاب اورمیه به «دریافت رشوه، اختلاس و کلاهبرداری» محکوم شد اما با حمایت های «همایون هاشمی» نماینده تکاب و «بهروز میرزایی شیرمرد» رئیس دفتر هاشمی، از اخراج وی ممانعت بعمل آمد و مدتی بعد به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *