صفحه اصلی / آذربایجان / جان فعال ملی آذربایجان «علیرضا فرشی» در زندان بزرگ تهران در خطر است!

جان فعال ملی آذربایجان «علیرضا فرشی» در زندان بزرگ تهران در خطر است!

علیرضا فرشی مدافع حقوق زبانی تورکها در ایران که از زندان اوین به تیپ ۲ زندان بزرگ تهران تبعید شده در تازه‌ترین تماس تلفنی با نزدیکانش عنوان کرده: «پس از خوردن داروهایش دچار رعشه‌ (لرزش در بدن) شده و تا زمانی که مقدار کافی غذا مصرف نکند این حالت از وی رفع نمی‌شود.»

آقای فرشی همچنین اعلام کرده «دست راستش از چندین هفته پیش کرخت گردیده و مراجعات او به مسئولین زندان جهت رسیدگی به شرایط حاد بدنش بی‌نتیجه مانده است.»

«بیماری دیابت، کم سویی و عفونت چشم چپ بر اثر ضربات مامورین در هنگام دستگیری جهت اجرای حکم از جمله موارد دیگری است» که آقای فرشی در عدم دسترسی به رژیم غذایی مناسب و امکانات درمان از آنها رنج می برد.

این فعال آزربایجانی در تماس خود همچنین اعلام کرده؛ «در محل نگهداری وی لیستی از ۱۸ فعال سیاسی- عقیدتی که عمدتا پس از تظاهرات سراسری آبان ۹۸ دستگیر و وی نیز در بین آنها قرار دارد تهیه شده و از آنها به عنوان زندانیان ممنوعه یاد می‌شود.»

زندانیانی که از دسترسی به امکانات عمومی منع شده‌اند و در صورت اعتراض به وضع موجود با جابجایی چند روزه به بند زندانیان خطرناک و برنامه از پیش تعیین شده مورد اذیت و آزار و کتک‌کاری به قصد کُشت قرار می گیرند.

گفتنی است؛ حسین هاشمی یکی از زندانیان سیاسی این لیست ۱۸ نفره می‌باشد که در هفته‌های گذشته به جهت اعتراض و نوشتن نامه اعتراضی با جابجایی دو هفته‌ای به بند محکومین جرایم خطرناک به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.

علیرضا فرشی محل نگهداری خود و دیگر زندانیان سیاسی این بند را قتلگاه و غیر قابل زیست اعلام کرده است.

فرشی در ششم خرداد ماه گذشته نیز گزارش مفصلی از وضعیت بسیار بد زندان بزرگ تهران تهیه و از طریق دوستانش در اختیار رسانه‌ها قرار داده بود.

علیرضا فرشی فارغ‌التحصیل دانشگهای تهران و صنعتی شریف، عضو بنیاد ملی نخبگان، استاد اخراجی دانشگاه بین المللی جلفا و فرزند فرمانده شهید جنگ است که به جهت شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری و راه‌اندازی کمپین درخواست آموزش زبان تورکی به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده و در حال گذران حبس خود می باشد.

وی در زمان حبس نیز طی پرونده‌ای دیگر و از بابت اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام در دادگاهی یکطرفه بدون دسترسی به وکیل به ۵۰ ماه حبس تعزیری و دو ماه کار اجباری در سازمان بازیافت زباله‌های تهران محکوم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *