صفحه اصلی / آذربایجان / جشن پیروزی مردم آذربایجان در زادگاه کاظیم خان قوشچی + فیلم

جشن پیروزی مردم آذربایجان در زادگاه کاظیم خان قوشچی + فیلم

جمع کثیری از مردم آذربایجان به مناسبت پیروزی در انتخابات شورای شهر ارومیه (اورمو) و دفع فتنه مهاجران کُرد، در شهر قوشچی (قوشچو) جشنی برگزار کردند.

در این جشن بزرگ که در شهر قوشچو، زادگاه «کاظیم خان» برگزار شد جمع بزرگی از شهروندان شهر قوشچو و اورمو حضور داشتند و با موسیقی و رقص تورکی به شادمانی پرداختند.

کاظیم‌خان قوشچو از قهرمانان مبارزه با گروههای تروریستی کُردی است که در خلال جنگ جهانی اول با نیروهای خود سالها علیه توسعه طلبی های سیمیتقوی جنایتکار مقاومت نمود. «کاظیم داشی» در کنار دریاچه اورمو، نماد مقاومت آزربایجان در مقابل توسعه طلبی کُردی است.

در فرودین ماه ۱۴۰۰ صداوسیمای ایران در همراهی با اهداف توسعه طلبانه گروههای تروریستی کُردی، در سریال «نون‌خ»، کلیپی از رقص و آواز کُردی پخش کرد که در مقابل قلعه «کاظیم‌ داشی» فیلمبرداری شده بود. این اقدام جهتدار خشم ملت آزربایجان را برانگیخته بود.

لازم به ذکر است پیش از انتخابات شوراها، باند بارزانی ها، کانال های ماهواره ای کُردی و گروههای تروریستی کُردی در حالیکه انتخابات ریاست جمهوری ایران را تحریم کرده بودند، تبلیغات گسترده ای را برای حضور کُردها در انتخابات شوراهای شهرهای غرب آزربایجان مخصوصا شهرهای «اورمو، سولدوز و تیکان تپه» به راه انداخته و از کُردها خواسته بودند در این سه شهر حتما سر صندوق رفته و به نامزدهای کُرد رای دهند.

در داخل نیز «باند شهریاری» استاندار بیگانه هوادار گروههای تروریستی کُردی فضا را برای مهاجران کُرد توسعه طلب مهیا کرده و کاندیدهای مهاجر کُرد در شهرهای غربی آزربایجان به بهانه انتخابات شورای شهر، علنا اهداف توسعه طلبانه گروههای تروریستی کُردی را تبلیغ می کردند.

اما با اطلاع رسانی رسانه های ملی آزربایجان جنوبی و مشارکت دلسوزان این سه شهر تاریخی آزربایجان، مردم تورک آزربایجان با آگاهی وارد میدان شده و با اتحاد خود نقشه های شوم مهاجران توسعه طلب کُرد، گروههای تروریستی کُردی، اقلیم کرد شمال عراق و استاندار بیگانه آزربایجان غربی را نقش بر آب کردند.

در اورمیه از میان یازده عضو شورای شهر ۹ نفر تورک دو نفر غیربومی انتخاب شد، در تیکان تپه از ۵ عضو ۴ نفر تورک انتخاب شد و در سولدوز تمامی ٧ عضو شورا و اعضای علی البدل تورک انتخاب شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *