صفحه اصلی / آذربایجان / جمعیت ارک ویدئویی از آخرین وضعیت فعالین آذربایجان‌جنوبی در زندان‌های ایران منتشر کرد

جمعیت ارک ویدئویی از آخرین وضعیت فعالین آذربایجان‌جنوبی در زندان‌های ایران منتشر کرد

این ویدئو توسط جمعیت دفاع از حقوق بشر آذربایجان (ارک) تهیه و تنظیم شده است و شامل لیست فعالین آذربایجان جنوبی محبوس در زندان های ایران، تا ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۸ می باشد.

به گزارش جمعیت ارک، اکثر فعالین آذربایجانی به جرم دفاع از زبان مادری و حقوق فرهنگی به حبس های طولانی مدت محکوم شده اند، برخی از آنها بدون اینکه حکم قطعی برای آنان صادر شود، بلا تکلیف در زندان ها نگه داشته می شوند.

جمعیت ارک در این ویدئوی خبری تلاش کرده است صدای حق طلبی این فعالین را به گوش جهانیان برساند و به همین علت نیز بیوگرافی بسیار کوتاهی از هر یک از آنان به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

اغلب این زندانیان در زندان ها شکنجه می شوند، مورد ضرب و شتم قرارمی گیرند، برخی به دلیل صدور احکام ناعادلانه دست به اعتصاب غذا و یا اعتصاب غذای خشک می زنند، تعدادی از آنان از بیماری های مزمن چون فشار خون، بیماری های قلبی، کلیوی و کبدی در رنج هستند. جمهوری اسلامی ایران دسترسی آنان به پزشک وبیمارستان را منع می کند.

آنها ممنوع المرخصی و ممنوع الاملاقات هستند، خانواده ها و فرزندانشان خبری از آنها ندارند و خلاصه اینکه آنها به جرم های واهی و ساختگی به زندان های طولانی مدت طولانی مدت محکوم شده و در شرایط غیر انسانی زندانی هستند.

تعدادی از آنها در بازداشتگاههای سپاه و اطلاعات محبوس می باشند. حتی برخی از آنها در مکان های نامعلوم تحت شکنجه های جسمی و روانی قرار داده شده اند.

بسیاری از فعالین آذربایجانی با وثیقه های کلان بطور موقت آزاد هستند و هرلحظه ممکن است بی دلیل دوباره زندانی شوند.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *