صفحه اصلی / آذربایجان / جمعیت حقوق بشر آذربایجان: صدای علیرضا فرشی باشیم – ویدئو

جمعیت حقوق بشر آذربایجان: صدای علیرضا فرشی باشیم – ویدئو

جمعیت حقوق بشر آذربایجان (آزربایجان)؛ «ارک» ویدئویی در قالب حمایت از فعال ملی مدنی آزربایجان‌جنوبی؛ علیرضا فرشی به اشتراک گذاشت.

جمعیت ارک با اشتراک گذاری ویدئویی از کاربران آزربایجان جنوبی و فعالین اینترنتی درخواست نمود که « صدای علیرضا فرشی باشند و از او حمایت نمایند.»

به نوشته جمعیت ارک؛ «فعال ملی مدنی ۴۲ ساله ای که عمده فعالیت هایش توزیع کتابهای تورکی و ایجاد کتابخانه در روستاهای آذربایجان بود، بیش از ۶ ماه است که در زندان محبوس است.

«علیرضا فرشی» فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف؛ متولد دیزج یکان کندی مرند و ساکن تهران است. آقای فرشی بیش از ۱۶ سال است که فعالیتهای ملی و مدنی را آغاز نموده؛ وی نویسنده نیز می باشد، بارها سابقه بازداشت دارد و به دلیل فعالیت هایش از تدریس در دانشگاه منع شد.

این فعال تورک آزربایجانی به علت شرکت در مراسم «روز جهانی زبان مادری» در سال ۱۳۹۲ به دو سال حبس تعزیری محکوم گردید. در زمان دستگیری بعلت عدم ارائه حکم، مامورین با مقاومت آقای فرشی مواجه شدند و با ضرب و شتم شدید او را بازداشت کردند.

مهندس فرشی ۶ ماه پیش به زندان اوین و بعد از دو ماه به زندان فشافویه تهران منتقل شد. وضع زندان فشافویه فاجعه‌بار است و اصل تفکیک جرایم در این زندان رعایت نشده. فضا برای زندانیان کم و آب زندان در نیمی از شبانه‌روز قطع می شود.

امکانات پزشکی و اقلام دارویی به شدت کم است. آقای علیرضا فرشی با وجود ویروس کرونا به مرخصی نیامده است. صدای ما بود، صدایش باشیم…»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *