صفحه اصلی / آذربایجان / «حبس، جریمه و ممنوع‌الکار شدن» سهم خبرنگار زنجانی به دلیل انتشار خبر فساد در شهرداری

«حبس، جریمه و ممنوع‌الکار شدن» سهم خبرنگار زنجانی به دلیل انتشار خبر فساد در شهرداری

«مهدی سهرابی»، خبرنگار «صدای زنجان» به دلیل پوشش دادن خبر مربوط به اختلاس و فساد در شورای شهر و شهرداری زنجان، به ۱۳ ماه حبس تعلیقی، ۲ میلیون تومان جزای نقدی و یک سال ممنوعیت خبرنگاری محکوم شد.

خانم «صفیه قره باغی» فعال آزربایجانی با اعلام این خبر در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «مسعود مرادخانی از اعضای سابق شورای شهر زنجان که جزو بازداشتی های پرونده اختلاس و رشوه در شهرداری می باشد و به خاطر این پرونده از شورای شهر کنار گذاشته شد، به همراه مینا حیدری از آقای مهدی سهرابی شکایت کردند.

در نتیجه این شکایت، دادگاه آقای سهرابیِ خبرنگار را به جزای نقدی، حبس تعلیقی و یک سال ممنوعیت از فعالیت خبرنگاری محکوم کرده!»

از شهرداری‌ها در ایران به عنوان یکی از فاسد‌ترین نهاد‌های خدماتی نام برده می‌شود. طی سال‌های اخیر ده‌ها نفر در شهرداری‌ها و شوراهای شهر و روستا در ایران به اتهام‌ مالی بازداشت و محاکمه شده‌اند. در دیماه ۹۸ نیز شهردار و چند مدیر شورا و  شهرداری زنجان به دلیل فساد و تخلفات مالی دستگیر شده بودند.

پیشتر «محسن هاشمی»، رئیس شورای شهر تهران در مصاحبه با ایسنا، به «همه گیر بودن فساد در شهرداری های ایران» اعتراف کرد و گفت: «از جمله فسادها در شهرداری تهران، تخلف در ساخت و ساز و تغییر کاربری است که در کل شهرهای ایران به یک اپیدمی تبدیل شده است.»

طبق آخرین گزارش سازمان شفافیت بین‌الملل، که در بهمن ماه ۹۹ منتشر شد، ایران جزو فاسدترین کشورهای جهان است و در بین ۱۸۰ کشور جهان، به لحاظ فساد اداری و سیاسی در جایگاه ۱۴۹ قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *