صفحه اصلی / آذربایجان / حمله اکراد مهاجر به پاکبانان نقده/سولدوز

حمله اکراد مهاجر به پاکبانان نقده/سولدوز

سحرگاه امروز دوشنبه اکراد مهاجر ۴ تن از پاکبانان تورک شهرداری سولدوز (نقده) را در محله کُردنشین این شهر مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 به گفته منابع مطلع، کردهای مهاجر پس از این حمله بزدلانه به پاکبابان سولدوز، از صحنه متواری شده اند. پاکبانان مجروح که وضعیتشان وخیم گزارش شده به بیمارستان منتقل شدند.

دیروز نیز در میدان میوه و تره بار اشنویه(اوچ نووا) میوه فروشان تورک سولدوزی از سوی کردهای مهاجر مورد حمله قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است، روز شنبه در سولدوز در پی اختلاف حساب دو فرد (یکی تورک اهل سولدوز و دیگری کرد اهل اشنویه) درگیری فیزیکی رخ داد که در این نزاع، فرد کرد با نام «فردین ابراهیمی» کشته می شود و فرد ضارب نیز دستگیر می شود. به نوشته منابع کُردی، فردین ابراهیمی عضو مسلح گروه ترویستی دمکرات کردستان بوده است.

کانال ها و گروههای تروریستی کُردی، این درگیری شخصی را به مسئله ای سیاسی و ائتنیکی تبدیل کرده و کردها را بر علیه تورک ها شوراندند و برای ساعاتی جو شهر سولدوز آزربایجان را ملتهب کردند. آنها با وارونه نمایی یک اختلاف مالی، در جهت اهداف سیاسی و توسعه طلبانه خود، کردها را تشویق کردند تا خود را از شهرهای مختلف به سولدوز رسانده و در این شهر آشوب به پا کنند.

با تبلیغات این گروه‌ها، جمعی از کردهای مهاجر با تجمع در یکی از محله ‌های سولدوز شعارهایی علیه «علی زنجانی» نماینده این شهر در مجلس سر دادند و اهالی سولدوز را تهدید کردند.

در مقابل این اقدام فتنه‌آمیز، مردم تورک سولدوز با تجمعی، اقدامات هواداران گروه‌های تروریستی کُردی را محکوم کردند و شعار «بو تورپاقدان پای اولماز، سولدوز کوردستان اولماز» سر دادند.

در این میان رسانه های فارسی زبان پان ایرانیست و ضدتورک، از جمله ایران اینترنشنال و بی بی سی، که ارتباط بسیار نزدیکی با کُردها دارند، ضمن جانبداری از کُردها، با انتشار گزارشهایی خلاف واقع، تورک ها را «مزدور حکومت» و مقصر این حادثه معرفی کردند.

پس از این فتنه انگیزی های گروههای تروریستی کُردی، جو سولدوز ملتهب شده و دیروز یکشنبه مردم قهرمان سولدوز با حضور در خیابانهای این شهر، برای مقابله با فتنه انگیزی و زیاده خواهیهای اقلیت کُرد مهاجر به حالت آماده باش درآمده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *