صفحه اصلی / آذربایجان / «حکیمه احمدی» با وثیقه ۱۰۰میلیون تومانی از زندان تبریز آزاد شدند

«حکیمه احمدی» با وثیقه ۱۰۰میلیون تومانی از زندان تبریز آزاد شدند

خانم «حکیمه احمدی» از معترضان به حملات اشغالگرانه ارمنستان به خاک آذربایجان، دیروز چهارشنبه با قرار وثیقه ۱۰۰میلیون تومانی، موقتا تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

این فعال آذربایجانی روز ۲۶ تیر ۹۹ به همراه دهها فعال دیگر آذربایجانی در مقابل کنسولگری آذربایجان در تبریز، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده بود.

اتهام این فعال آذربایجانی در مرحله مقدماتی دادرسی «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و اخلال در نظم عمومی» عنوان شده است.

لازم به ذکر است روز پنجشنبه ۲۶ تیر۹۹، فعالین آذربایجان جنوبی برای حمایت از برادرانشان در آذربایجان شمالی و محکوم کردن حملات اشغالگرانه ارمنستان به منطقه تووز آذربایجان، فراخونی در فضای مجازی منتشر کردند و خواستار تجمع شهروندان آذربایجان جنوبی مقابل کنسولگری آذربایجان در تبریز و سفارت ارمنستان در تهران شدند.

به دنبال این فراخوان و تجمعات صورت گرفته، ماموران امنیتی ایران دهها فعال آذربایجانی از جمله حکیمه احمدی، یاسمین ظفری، رحیم ساسانی، سعدالله ساسانی، مقصود فضلی چیمن زمین،رسول رضوی را در شهر تبریز، شیوا مجرد، فرید خورشیدی، سالار طاهر افشار، سعید بهنمون، سهند بهنمون را در شهر اورمیه و حمید جباری، حسین شهیدی، هادی علیشی و یعقوب مجیدی را در شهر تهران دستگیر کردند.

خانم «حکیمه احمدی»، فعال آذربایجانی اهل مرند پیشتر در ۲۶مهرماه ۹۷، نیز بازداشت و در دادگاه انقلاب مراغه به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱۶ماه زندان محکوم شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *