صفحه اصلی / آذربایجان / خشم خانواده های آذربایجانی از توهین‌ نژادپرستانه مدرس موسسه قلمچی به ترک‌ها

خشم خانواده های آذربایجانی از توهین‌ نژادپرستانه مدرس موسسه قلمچی به ترک‌ها

در تداوم توهین های نژادپرستانه به ترک ها در ایران، این بار «مجتبی دادبام» دبیر مشهور ریاضی موسسه قلمچی، با الفاظ رکیک و نژادپرستانه ترک ها را مورد توهین قرار داد.

این فرد اصفهانی که گفته می شود یکی از طراحان سوالات ریاضی کنکور سراسری در ایران است، وقاحتش در توهین های مکرر به تورک‌ها را تا آنجایی پیش برده که بسیاری از خانواده‌های داوطلبان کنکور از ادامه حضور فرزندانشان در کلاسهای مجازی این بیزینس من تحصیلی منصرف شده اند.

وبسایت «آینانیوز» در این باره نوشت: «کلاس چندصدنفره دادبام، روز گذشته در اصفهان و داوطلبان کنکور این شهر درحالی برگزار می‌شد که او تحت تاثیر جوی که به واسطه تدریس انگیزشی برایش ایجاد شده بود چندین بار به تورک‌ها توهین های شنیعی روا داشت و به خیال خود می‌خواست این مزه پرانی ها را چاشنی تدریس انگیزشی خود کند.»

یکی از خانواده های ترک در این باره به آینانیوز گفت: «ساعت ۲۰:۰۰ روز یکشنبه ۷ اردیبهشت، مجتبی دادبام از طریق skyroom به صورت مجازی برای داوطلبین تدریس ریاضی می‌کرد که بارها برای ساکت کردن حاضرین و دعوتشان به توجه به دروس با جملاتی نظیر ”چرا زبون نمیفهمید؟” و “انگار تُرک‌های کلاس زیادن” موجبات رنجش خانواده‌های ترکی را که ناظر این کلاس بودند فراهم آورده و حتی تعدادی را مجبور به ترک اعتراضی کلاس ریاضیات پایه این به اصطلاح معلم بی اخلاق نموده است.»

نژادپرستی در طول یکصد سال گذشته در ایران نهادینه شده و ترک ها در این کشور همواره از طرف فارس ها مورد تحقیر و توهین های نژاپرستانه قرار می گیرند.

حکومت ایران نیز به شکل سیستماتیک، ترک ستیزی را در جامعه پمپاژ می کند. در رسانه ها و مطبوعات رسمی ایران نیز، تاریخ و هویت ترک ها مورد تحریف قرار می گیرد. در ورزشگاه های تهران نیز «مرگ بر ترک» به یکی از شعارهای اصلی هواداران فارس بدل شده است.

طی سال های گذشته توهین های نژادپرستانه به ترک ها توسط مسئولان، مطبوعات و رسانه های ایران، چندین بار به تظاهرات گسترده خیابانی در شهرهای آذربایجان جنوبی منجر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *