صفحه اصلی / آذربایجان / خلع سلاح آذربایجان توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران – شریفه جعفری

خلع سلاح آذربایجان توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران – شریفه جعفری

امروز از طریق منبعی موثق خبردار شدم که رژیم ایران نیروی ارتش در مناطق آذربایجان را منحل نموده است و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی وابسته به خود را در مناطق آذربایجان تقویت نموده است.


با اندکی تامل می توان فهمید که در آینده ای نه چندان دور آذربایجان شاهد اتفاقاتی ناخوشایند و ناعادلانه خواهد بود.
هدف رژیم از منحل کردن ارتش بدون تردید خلع سلاح آذربایجان وبستن راههای موجود و احتمالی دست یافتن جوانان آذربایجان به سلاح و ادوات جنگی در روز واقعه و روز تخریب وتجزیه آذربایجان در آینده می باشد،و همچنین از ترس احتمالی پیوستن ارتش بر مردم درصورت بروز قیام بجای سرکوب ملت می باشد و همچنین با هدف تخلیه آذربایجان از سلاح و امکانات جنگی آن را منحل نموده است . 
در سالهای اخیر دشمنی آشکار رژیم با ترکها، بخصوص ترکهای آذربایجان بیانگر بروز یک واقعه ی دیگر تاریخی در ایران و در راس آن در آذربایجان است، و چنانچه بر همگان بارز و قابل درک می باشد، با بیداری مردم آذربایجان و دیگر ترکها در ایران، استقلال ترکهای ایران به بیشترین درصد احتمالی خود رسیده است،و این نه تنها بر زیان رژیم موجود بلکه بر زیان سیاستهای خارجی همیشه دخیل در سرنوشت ملت ترک در ایران می باشد.


بدون شک رژیم جمهوی اسلامی ایران تا آخرین نفس، سعی در نابودی و تخلیه آذربایجان از هر نوع قدرت، منابع و انرژی مادی و معنوی ( با ایجاد اختلاف در بین فعالان حرکت ملی) خواهد بود.
با توجه به وضع نابسامان و چند عقیدتی شدن مقامات، و ایجاد شکاف بین نیروهای مؤثر دولتی، با بالا رفتن درصد فسادهای اقتصادی ، دزدی های سرسام آور، طبیعی است که درپشت پرده سیاست خارجی، دولت حاضر با گرفتن امتیازات هر چند ارزان قیمت برای حفظ بقای خود از اجرای مامویت خود برای از بین بردن قدرت و اتحاد بین ترکها جهت جلوگیری و از ایجاد قدرتی بزرگ تر در کنار همسایگان برادر خود کوتاهی نخواهد کرد،
امروز برای ایران، کردها، بلوچ ها، عرب ها، سبز ها، گرانی ها، اعتراضهای مقطعی و ناموفق بیکار شدگان، آزادی خواهان، کارگران، معلمان سراسر کشور و همه و همه در مقابل اتحاد ملت آذربایجان ترسناک و شکننده نمی باشد، و رژیم با آگاهی مطلق با توجه به آنالیزهای دقیق کارشناسان مربوطه و وابسته به خود، بدون تردید همه راههای پیشگیری برای ناموفق شدن مردم آذربایجان در کسب احقاق ملی خود، ولو بعد از سقوط نیز از هر راه ممکن سعی در عملی کردن برنامه های تخریب و تضعیف و حتی نابودی ملت آذربایجان می باشد.
دیگر بر کسی پوشیده نیست که رژیم ایران بی هیچ واهمه ای دست به تاراج، غارت و حراج ثروت ملت آذربایجان و ارزشهای مادی و معنوی آن ملت زده است.


در صورت غفلت،
– تاریخ تکرار خواهد شد و آذربایجان یک بار دیگر به خون خود آغشته خواهد شد،
– اندیشمندان و روشنفکران و فعالان قلع و قمع خواهند شد،
– قیامهای ناموفق و احساسی ملت آذربایجان فقط و فقط به ضرر خود ملت وسبب از بین رفتن نیروهای موجود و زمینه ای برای شکست تاریخی خواهند شد.
– آذربایجان تجزیه و کردستانی بمانند کردستان عراق در خاک آذربایجان متولد و افراد بومی و ناتوان ناگزیر در زیر ستم و زور متجاوزران کرد برده وار زندگی خواهند کرد،زیرا افراد توانمند آز آذربایجان کوچ خواهند کرد.
– دولتهای رقیب قدرتمند در جهان پایگاههای نظامی و سیاسی خود را به صورت آشکار و نهان در مناطق آذربایجان ایجاد و تقویت خواهند کرد. و طبیعی است که با در دست گرفتن رگ منطقه، اجازه ادامه قیام و استقلال خواهی به مردم را نخواهد داد.

اما فعالان ملی با تمام سختی ها و فشارهای موجود توسط رژیم، باید شرایط امروز را بهتر از فردا دانسته و با استفاده از فرصت ها، سعی در آنالیز شرایط امروز و فردای منطقه نموده و فکری برای آینده ای سخت منطقه بنمایند،
زیرا فردا خیلی دیر است.
نکاتی که باید در نظر گرفت؛
– تشکیلاتها و حزب های مدعی موجود، هرگز تا روز واقعه نخواهند توانست دور یک میز مذاکره نشسته و با گذر از اختلافات عقیدتی و شخصی تدبیری برای فردای متشنج نه چندان دور آذربایجان بنمایند.
– کشورهای ترکیه و آذربایجان تا روز واقعه و حتی شاید در زمان واقعه نخواهند به یاری ملت آذربایجان جنوبی بشتابند و شرایط استقلال و یا کسب حقوق مادی و معنوی آنها را ایجاد کنند، زیرا سیاست خارجی هر کشوری غیر قابل شناخت و پیش بینی است. 
– تشکیل حزب های فانتزی و دردسرسازتوسط توسط عده ای از فعالان آذربایجانی در خارج و یا همراهی با احزاب ناهمگون برای کسب حقوق ملت، هرگزو هرگز دردی از ملت ترک ایران و ارزشهای مادی و معنوی آنها دوا نخواهند کرد، بلکه سبب دردسر حرکت ملی و سبب سردر گمی عده ای و ایجاد شرایط در عدم درک عده ای، در به دست آوردن حقوق خود خواهند بود، زیرا احزاب متشکل از گروههای مختلف مللیتی در ایران تنها از وجود و همراهی آذربایجانی ها استفاده نموده و هرگز در بطن خود برای حقوق حقیقی ملت ترک در ایران حرکتی مؤثرو رفتاری صادقانه نخواهند داشت گروههایی مانند همبستگی، مانند فئدال خواهی، و…
در داخل کشور باید، 
فعالان ملی بر ملت خود روحیه ی مبارزه مستقل بدون چشم به راه ماندن برای کمک ترکیه و آذربایجان را تقویت سازند وبر آنها بباورانند که امروز اراده و قدرت ملت آذربایجان جنوبی به همراه دیگر ترکهای ایران، در صورت اتحاد فراتر از قدرت کشور های همسایه برای حفظ خاک و هویت خود ملت آذربایجان است، 
امروز قاراباغ با فریاد جوانان آذربایجان جنوبی در مستعمره، جان می گیرد، در حالی که ملت آذربایجان شمالی با وجود مستقل بودن صاحب چنین روحیه و شعور ملی نمی باشند و شاید با توجه به شرایط آن را از دست داده اند.
باید بر خود ایمان بیاوریم با توجه به شعور ملی و کثرت مللیتی مان در ایران پیروز خواهیم شد.

امروز دیگر تقریبا در داخل میدان جنگ قرار گرفته ایم و در صورت تردید و انتظار برنامه ریزی از طرف نیروهای خارجی خواهیم باخت. باید جوانان آذربایجان در هر فرصتی در گروههای چند نفره و حتی دو نفره آموزش نظامی ببینند وآمادگی جسمانی داشته باشند.

۲۷ اسفند ۱۳۹۷ _ آلمان
شریفه جعفری

منبع: صفحه فیسبوکی خانم شریفه جعفری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *