صفحه اصلی / آذربایجان / درخواست آزادی «عباس لسانی» با نصب هزاران پوستر در سولدوز + عکس

درخواست آزادی «عباس لسانی» با نصب هزاران پوستر در سولدوز + عکس

فعالین ملی مدنی سولدوز(نقده) با چاپ و نصب هزاران پوستر در سطح این شهر خواستار آزادی «عباس لسانی» فعال سرشناس حرکت ملی آذربایجان شدند.

بر روی پوسترهای توزیع شده در سولدوز جملاتی مانند «ما همه لسانی هستیم» و «عباس لسانی» آزاد اولسون نوشته شده است.

این چندمین بار است که در شهر سولدوز، برای آزادی آقای لسانی اقدامات اعتراضی از این دست صورت می گیرد.

عباس لسانی در ۲۵ دیماه ۹۷، درحالی که در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز در یک جلسه واخواهی حضور یافته بود، بلافاصله پس از اتمام جلسه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به قرنطینه زندان اردبیل منتقل گشت.

وی از آن زمان تا کنون در زندان اردبیل در وضعیت بلاتکلیفی بسر می برد و توسط شعبه معاونت دادستاتی اردبیل نیز با اتهامات سنگینی روبرو شده است.

بازداشت اخیر آقای لسانی به قرائت فعالین مدنی و نهادهای حقوق بشری «سناریوسازی علیه وی» تلقی شده و از این رو اعتراضات گسترده ای را به دنبال داشته است.

کمپین ویدیوهای ۳۰ ثانیه‌‌ای، شعارهای مداوم هزاران نفری در ورزشگاه‌ها، تجمع در شهرهای اروپایی، دیوارگرافی – دیوار نویسی های گسترده و چاپ و نصب ده‌ها هزار پوستردر شهرهای مختلف آذربایجان جنوبی از جمله اقداماتی بوده که در جهت آزادی «عباس لسانی» صورت گرفته است.

دادگاه تجدیدنظر آذربایجان شرقی اخیرا در رابطه با یکی از پرونده‌های آقای لسانی که به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق سخنرانی در مراسم خاکسپاری حسن دمیرچی موزیسین فقید آذربایجانی» در جریان بود بدون اجازه برای دفاعِ حضوری در دادگاه، طی حکمی غیابی این فعال آذربایجانی را به ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *