صفحه اصلی / آذربایجان / دیدار سفیر ایران با وزیر دفاع ارمنستان همزمان با رزمایش آذربایجان و ترکیه

دیدار سفیر ایران با وزیر دفاع ارمنستان همزمان با رزمایش آذربایجان و ترکیه

«عباس بدخشان ظهوری» سفیر ایران در ارمنستان در واکنش به رزمایش نظامی آذربایجان و ترکیه و با هدف اعلام حمایت از ارمنستان اشغالگر دیروز چهارشنبه به دیدار داویت تونویان وزیر دفاع ارمنستان رفت.

در این دیدار «سرهنگ مهدی هیئت وجدانی» وابسته نظامی سفارت ایران در ارمنستان نیز حضور داشته است.

به نوشته منابع ارمنی «در ابتدای این دیدار داویت تونویان انتصاب عباس بدخشان ظهوری را به سمت سفیر ایران تبریک گفته و سپس گزارشی از آخرین تحولات مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان ارائه داده است.»

این منابع افزوده اند «حاضرین در این دیدار مسایل مربوط به وضعیت کنونی و دورنمای همکاری دوجانبه ارمنستان و ایران را مورد بحث و بررسی قرار داده اند. در این ملاقات به امنیت منطقه ای و تحولات بین المللی نیز اشاره شده است.»

به دنبال حملات ارمنستان به منطقه تووز آذربایجان و حمایت های روسیه از این کشور اشغالگر، ترکیه بارها اعلام کرده از آذربایجان در برابر هرگونه تهدیدی حمایت خواهد کرد. از روزهای گذشته نیز رزمایش نظامی مشترک نیروهای مسلح ترکیه و آذربایجان در خاک آذربایجان آغاز شده و تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت. دولت ایران نیز با اقدامات خصمانه خود مانند همیشه در کنار دولت اشغالگر ارمنستان ایستاده است.

لاز به ذکر است پیشتر در ۳۰ تیرماه ۹۹، همزمان با حملات اشغالگرانه ارتش ارمنستان به منطقه تووز آذربایجان و اعتراض مردم آذربایجاان جنوبی به این تجاوزگری ها، با چراغ سبز ایران، سفیر دولت اشغالگر ارمنستان به تبریز سفر کرده بود.

اقدامات خصمانه ایران بر علیه دولت آذربایجان در حالی صورت می گیرد که حملات متجاوزانه ارتش اشغالگر ارمنستان به خاک آذربایجان، خشم شهروندان آذربایجان جنوبی را برانگیخته و دهها فعال آذربایجانی در تجمعات اعتراضی به اشغالگری ارمنستان، در شهرهای تبریز، اورمیه و تهران بازداشت و زندانی شده اند.

پیشتر در ۸ اسفندماه ۹۷، همزمان با سالگرد قتل عام مسلمانان بی دفاع شهر خوجالی قره باغ توسط ارمنی ها، نیز نخست وزیر ارمنستان در صدر هیاتی عالیرتبه وارد تهران شد و مورد استقبال «آیت الله خامنه ای» و «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران قرار گرفت.

 این اقدام موهن ایرانی ها و ارمنی ها سبب اعتراضات گسترده ای  در آذربایجان جنوبی شد که طی آن نهادهای امنیتی ایران، شمار زیادی از جوانان آذربایجانی مدافع مسلمانان قره باغ را دستگیر و زندانی کردند.

جمهوری اسلامی ایران خود را مدافع شیعیان جهان می نامد اما این حکومت به همراه روسیه از بزرگترین حامیان ارمنستان اشغالگر بوده و تامین کننده برق و گاز ارمنستان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *