صفحه اصلی / آذربایجان / دیدار فتوژورنالیست آذربایجان‌جنوبی «رضا دقتی» با نمایندگان رسانه‌های آذربایجان‌شمالی

دیدار فتوژورنالیست آذربایجان‌جنوبی «رضا دقتی» با نمایندگان رسانه‌های آذربایجان‌شمالی

رضا دقتی، از عکاسین مشهور جهان، با نمایندگان رسانه‌های آزربایجان شمالی (آذربایجان شمالی) در مرکز حیدر علی اف در باکو دیدار کرد.

رضا دقتی گفت: «من ۵۵ سال است که در بسیاری از مجلات در سراسر جهان از جمله نشنال جئوگرافیك كار كرده ام. همیشه سعی كرده ام در عکسهایم انسانها را نشان دهم و سخنان آنها را به دنیا منتقل كنم.»

در این نشست رسانه ای، یک ویدئوی ۶ دقیقه ای با عکس های رضا دقتی نیز به نمایش درآمد.

این عکاس با اشاره به اینکه تاکنون ۳۳ کتاب از جمله در نشریات آزربایجان منتشر شده است، گفت: «من کتابهایی درباره ۲۰ ژانویه، نسل کشی خوجالی و آوارگان آزربایجانی داشته ام. این کتاب ها توسط بنیاد حیدر علی اف و با حمایت مهریبان علیوا منتشر شده است.»

وی همچنین عکسهایی را که در طول جنگهای اول و دوم قاراباغ گرفته است، را مقایسه کرد و گفت: «در جنگ اول قاراباغ، ما با مبارزان در شوشا، مقابل خانه فرهنگ عکس گرفتیم. پس از آزادی شوشا، آن عکس را چاپ کردم و به شوشا برگشتم، اما دیگر اثری از خانه فرهنگ نبود؛ ارمنی ها به کل نابود کرده بودند.»

این عکاس با اشاره به اینکه تاکنون ۴۶۰ نمایشگاه در جهان برگزار کرده است، گفت: «برخی از آنها مربوط به نسل کشی آزربایجان و خوجالی بوده است.»

رضا دقتی اصالتا اهل تبریز و ساکن پاریس است. وی در سال ۲۰۰۵ نشان افتخار فرانسه و در سال ۲۰۱۰ جایزه بهترین عکاس در نیویورک را دریافت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *