صفحه اصلی / آذربایجان / دیدار فعالین آذربایجان با خانواده‌‌های «عباس لسانی» و «سهند معالی»

دیدار فعالین آذربایجان با خانواده‌‌های «عباس لسانی» و «سهند معالی»

جمعی از فعالین ملی مدنی آذربایجان با خانواده های آقایان «عباس لسانی» و «سهند معالی» از زندانیان سیاسی آذربایجان دیدار کردند.

این دیدار دیروز جمعه ۲۶ مهرماه ۹۸، با هدف اعلام همبستگی با خانواده های این زندانیان سیاسی آذربایجان و آشنایی از آخرین وضعیت این زندانیان و موانع و مشکلات آنها صورت گرفته است.

عباس لسانی در تیرماه ۹۸، با اتهامات واهی توسط دادگاه انقلاب اردبیل به «۸ سال حبس و ۲ سال تبعید به یزد» محکوم شد و اوایل مهرماه شعبه یک دادگاه تجدید نظر اردبیل به ریاست «ناصر عتباتی» در اقدامی ظالمانه، حکم ۸ سال حبس تعزیری آقای لسانی را به ۱۵ سال افزایش داد.

این اقدام ظالمانه اعتراضات زیادی را در آذربایجان برانگیخت و فعالین حقوق بشری آنرا حکمی سیاسی و سفارشی قلمداد کردند که تحت فشار نیروهای امنیتی ایران صادر شده است.

«سهند معالی» از فعالین آذربایجانی اهل سراب است که در ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۹۸، با ضرب و شتم در محل کار خود توسط نیروهای امنیتی دستگیر و جهت گذراندن حکم ۱۰ ماه حبس، به زندان سراب منتقل گردید او هم اکنون وارد ششمین ماه از دوران حبس خود شد.

علاوه بر پرونده فوق دو پرونده دیگر علیه این فعال آذربایجانی گشوده شده است که یکی از این احکام یک سال حبس تعزیری با اتهام «تبلیغ علیه نظام» می باشد.

پرونده سوم نیز در خصوص شکایت مامورین اجرای احکام با اتهام «درگیری با مامور ضابط» ثبت شده و در خصوص این پرونده حکم یک سال زندان و جریمه ۱۷ میلیون تومانی علیه این فعال ترک آذربایجانی صادر شده است.

سه هفته پیش دادگاه تجدید نظر پرونده سوم سهند معالی در تبریز برگزار گردید و این فعال آذربایجانی که مورد ضرب و شتم مامور شاکی قرار گرفته از قاضی پرونده خواست ویدئوی دوربین محل کار خود مبنی بر کذب بودن ادعای این مامور را مورد بازبینی قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *